۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83044896
T T
۰ نفر
مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اهواز در سنندج برگزار شد

سنندج - ایرنا - مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی روز شنبه 31 شهریور شهر اهواز روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان كردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بزرگداشتی همزمان با پنجمین روز شهادت شهدای حمله تروریستی به مراسم رژه در شهر اهواز با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جماعات، طلاب علوم دینی، ماموستایان و روحانیون و مسئولان لشگری و كشوری استان كردستان امروز برگزار شد.
امام جمعه موقت سنندج در این آیین با بیان اینكه فرهنگ شهادت تاسی گرفته از مكتب حسینی است، گفت: نهصت حسینی به ما درس می دهد كه تا آخرین لحظه از حق خدا، رسول آن، ولایت فقیه، اسلام و نظام دفاع كرده و حق خود را نسبت به آن ادا كنیم و روز به روز محكمتر در برابر دشمنان نظام اسلامی بایستیم.
ماموستا سید احسن حسینی اضافه كرد: عزیزانی كه در اهواز به شهادت رسیدند با شهادت خود همه ایران را در مصیبت قرار دادند و دل ایرانیان بخاطر این فاجعه انسانی جریحه دار شده است.
وی با ضمن تشكر از هوشیاری نیروهای امنیتی در برخورد با عاملان حملات تروریستی در ایران اسلامی افزود: ضمن محكوم كردن این حمله جنایتكارانه، از نیروهای مسلح و مسئولان نظام انتظار داریم عاملان این جنایت را دستگیر و به سزای اعمالشان برسانند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم شخصیت های سیاسی و مذهبی از جمله آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در كردستان، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی، حسین فیروزی معاون هماهنگی و امور اقتصادی، امیر قادری معاون عمرانی استاندار كردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان، سردار مسعود خرم نیام فرمانده انتظامی استان، امیر ابوالفضل برزگر فرمانده لشگر پیاده 28 كردستان، سردار شیخی فرمانده مرزبانی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم، اصناف و بازاریان، طلاب علوم دینی و قرآنی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.
در این آیین بیانیه های مختلف گروه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله استاندار كردستان، نماینده ولی فقیه در كردستان، یگان های نیروهای مسلح مستقر در كردستان، علمای اهل سنت مركز بزرگ اسلامی، ائمه جمعه شهرستان ها و دانشگاهیان و دانشجویان، فعالان سیاسی و انجمن های مردم نهاد در محكومیت این حمله تروریستی قرائت شد.
برخی از اقشار مختلف از جمله بسیجیان، خانواده شهدا، مسئولان، دانشجویان، روحانیان و بانوان ظهر امروز به نمایندگی مردم كردستان به اهواز عزیمت می كنند تا به صورت حضوری با خانواده شهدای این حمله تروریستی ابراز همدردی كنند.
حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، صبح شنبه 31 شهریور، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، منجر به شهید و مجروح شدن عده ای از شهروندان شد كه یك كودك خردسال نیز در میان شهدا بود.
در پی این حادثه و به شهادت رسیدن 25 نفر از شهروندان خوزستانی، هیات دولت روز دوشنبه را همزمان با تشییع پیكر این شهدا در كشور را عزای عمومی اعلام كرده بود.
3034/9102