۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 83045512
T T
۰ نفر
2427 تخلف در واحدهاي صنفي و غير صنفي كردستان كشف شد

سنندج - ايرنا - رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان از شناسايي و كشف 2 هزار و 427 تخلف واحدهاي صنفي و غيرصنفي استان خبر داد و گفت: واحدهاي متخلف بيش از 20 ميليارد ريال جريمه شدند.

فرزاد سردارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه در نيمه نخست امسال 57 هزار و 585 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي و غيرصنفي بازار اين استان انجام شد، اظهار داشت: در اين مدت 2 هزار و 106 پرونده تخلف براي واحدهاي صنفي تشكيل شد.
وي با بيان اينكه در بازرسي هاي انجام شده 2 هزار و 427 مورد تخلف شناسايي و كشف شد، تاكيد كرد: واحدهاي متخلف 20 ميليارد و 692 ميليون و 654 هزار و 670 ريال جريمه شدند.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان افزود: تعداد بازرسي هاي انجام شده از واحدهاي صنفي و غيرصنفي سطح بازار استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است.
وي يادآور شد: همچنين تعداد پرونده هاي تشكيل شده در اين مدت 16 درصد، ارزش ريالي پرونده ها 61 درصد و تعداد تخلف هاي شناسايي شده هم 24 درصد رشد داشته است.
سردارزاده با اعلام اينكه تاكنون براي يك هزار و 279 پرونده تخلفات اين واحدها حكم صادر شده است، گفت: بيشترين تخلف مربوط به گران فروشي، عدم درج قيمت و عدم صدور فاكتور است.
وي اضافه كرد: چند شركت توزيع كالا در استان هم كه خودسرانه اقدام به افزايش قيمت كالاها كرده بودند شناسايي و به تعزيرات حكومتي معرفي شدند.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان اظهار داشت: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهاي صنفي اعم از كم فروشي، گرانفروشي، عدم درج قيمت، مراتب را از طريق شماره تلفن 124 اطلاع دهند و يا به ادارات تابعه در شهرستان ها و مركز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد تخلف را گزارش كنند.
حدود 56 هزار واحد صنفي داراي پروانه كسب در استان كردستان وجود دارد كه از اين 29 هزار واحد در مركز استان مستقر هستند كه حدود سه درصد از اين واحدهاي صنفي فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي است.
7348/9102