۴ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83045674
T T
۰ نفر
ورودي هاي شهر در شان قم نيست

قم- ايرنا - رئيس كميسيون فرهنگي، ورزشي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر ضرورت ساماندهي ورودي هاي شهر گفت: وروديها بايد هويت فرهنگي و علمي قم را معرفي كند ولي به طور كامل به تبليغ كالا اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، حسن مالكي نژاد، عصر چهارشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي قم در سالن جلسات پژوهشكده علامه طباطبايي(ره) ، با خجالت آور توصيف كردن وضعيت ورودي هاي قم افزود: ورودي هاي مواصلاتي به ويژه عوارضي آزادراه تهران – قم بايد هم تراز با شان و جايگاه اين استان باشد.
وي ادامه داد: ساماندهي ورودي هاي شهر در شوراي اسلامي شهر قم مطرح و مورد ارزيابي قرار گرفته است ولي ورود شوراي فرهنگ عمومي به اين موضوع مي تواند كمك شاياني در تسريع حل اين مشكل نمايد.
مالكي نژاد در ادامه با اشاره به وجود 230 پرتابل، 34 عرشه پل و 37 بيلبورد در شهر قم گفت: 80 پرتابل و 20 عرشه پل در اختيار روابط عمومي شهرداري، 100 پرتابل ، 14 عرشه پل و 37 بيلبورد در اختيار سازمان زيباسازي شهرداري و 50 پرتابل در اختيار كميته فرهنگ شهروندي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قرار دارد كه بخشي از اين تابلوها به بخش خصوصي و در اختيار نهادها، هيات و ادارات قرار گرفته است.
وي با انتقاد از نصب داربست براي تبليغ مراسم مختلف در سطح شهر اظهار داشت: به دليل وقوع برخي سوانح براي شهروندان ، در سطح شهر بايد چنين اقدامي در قم ممنوع شود.

** وجود 200 بيلبورد تبليغاتي در جاده هاي مواصلاتي قم
رئيس اداره فني، نظارت وبهره برداري اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي قم نيز دراين جلسه با اشاره به نصب حدود 200 بيلبورد تبليغاتي در محورهاي مواصلاتي قم گفت: ساخت تابلوهاي تبليغاتي جاده اي طي قراردادي به بخش خصوصي واگذار و سازنده آنها تا سه سال حق بهره برداري دارد.
حميدرضا ذاكر با بيان اينكه ظرفيت تبليغاتي آزادراه قم – تهران تكميل شده است افزود: 140 بيلبورد در 2 طرف اين آزادراه نصب و توسط بخش خصوصي درحال بهره برداري است كه شركت هاي بهره بردار از اين تابلو ها تا سال 1399 با اين اداره كل قرارداد دارند.
وي با اشاره به نصب 40 بيلبورد در جاده سلفچگان – قم، گفت: هزينه اجاره اين بيلبوردها صرف تعمير و نگهداري محور هاي مواصلاتي استان مي شود.

** تمام تابلوهاي تبليغاتي قم بايد پيوست فرهنگي داشته باشند
معاون فرهنگي حرم حضرت معصومه(س) نيز در اين جلسه با بيان اينكه تمام تابلوهاي تبليغاتي استان قم حتي تابلوهاي تبليغاتي بازرگاني جاده اي بايد پيوست فرهنگي داشته باشند گفت: استانداردسازي تبليغات از جمله وظايف شوراي فرهنگ عمومي است كه بايد وضعيت تابلوها ،تعداد، محل نصب، ابعاد و محتواي آن بر اساس نيازسنجي كارشناسي تعيين شود.
حجت الاسلام صفر فلاحي ادامه داد: شناخت حضرت فاطمه معصومه(س)، زيارت، نماز، موضوعات فرهنگي و نيز حجاب و عفاف موضوعاتي است كه بايد محور تبليغات محيطي استان باشد.
تعيين آمار دقيق بيلبوردهاي تبليغاتي شهري و جاده اي و نوع مالكيت آنها، اختصاص 20 درصد تبليغات شهري و جاده اي به موضوع فرهنگي، تصويب كميته تبليغات شهري در استان و تخصيص 8 بيلبورد مشخص براي اطلاع رساني برنامه هاي فرهنگي، هنري و قرآني از جمله مصوبات اين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان بود.
7404/ 6133/