۴ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۸
کد خبر: 83045726
T T
۰ نفر
446 ورزشگاه و 133 بیمارستان كشور موقوفه است

گرگان - ایرنا - مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت كه 446 ورزشگاه و 133 بیمارستان كشور با نیت خدمت به تمام اقشار مردم و ارتقای سلامت جامعه وقف شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین سلیمانی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی وقف و رسانه در استان گلستان اظهار داشت: هنوز ابعاد مختلف وقف و صدقات جاریه آن و نیز كیفیت و كمیت خدماتی كه از این طریق ارایه می شود؛ برای آحاد مردم ناشناخته است.
وی اظهار داشت: مثلا 25 درصد حجم درمان كشور از طریق موقوفاتی همچون بیمارستانها و درمانگاهها انجام می شود بطوریكه برخی از بهترین مراكز درمانی ایران در شهرهای تهران، مشهد و شیراز موقوفه است.
وی بیان داشت: برای تعمیم و ترویج فرهنگ وقف به عنوان صدقه جاریه نیازمند تشریك مساعی و تعامل رسانه ها هستیم به عنوان مثال در شرایط كنونی كشور نیازمند موقوفاتی در عرصه اشتغال و كاهش آسیب های اجتماعی هستیم كه بدون حمایت رسانه های ارتباط جمعی ممكن نخواهد بود.
وی با بیان اینكه سازمان اوقاف و امور خیریه حتی از تذكر و نقد رسانه ها در حل معضلات و چالش های حوزه وقف استقبال می كند، گفت: معتقدیم خبرنگاران می توانند بازوی اوقاف و امور خیریه در ارایه خدمات و ترویج فرهنگ وقف باشند و باید از ظرفیت آن ها هرچه بیشتر بهره گرفته شود.
مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه كرد: رویكرد سازمان استفاده از رسانه های گروهی برای كیفی گرایی و اثرگذاری در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، حل چالش های پیش روی موقوفه ها و رفع برخی شبهات به وجود آمده طی سال های اخیر از جمله در خصوص امامزادگان است.
سلیمانی خاطرنشان كرد: حتی وقف برای رسانه هم نیاز امروز كشور است چرا كه تبلیغات نه تنها این صدقه جاریه را در تمام بخش های جامعه ترویج و تعمیم می دهد بلكه به كاهش مشكلات و آسیب های اجتماعی منجر می شود.
وی از وقف مشاركتی به عنوان پدیده جدید و مباركی در كشور یاد كرد و ابراز داشت: برخی خانواده ها با گردآوری و انباشت سرمایه های كوچك خود و درآمدزایی از این طریق به ازدواج و اشتغال فرزندان و وابستگانشان كمك كرده اند كه این سنت حسنه هم نیازمند تبلیغ و ترویج است.
به گفته سلیمانی از وقف مشاركتی می توان سرمایه كلانی برای رفع مسایل روز جامعه از جمله در حوزه ازدواج جوانان، تامین نوشت افزار و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت، حمایت از رسانه ها و نظایر آن استفاده كرد.
وی با بیان این كه بیشتر موقوفه های كشور مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، افزود: سازمان اوقاف برنامه ریزی كرده تا با سرمایه گذاری میزان بهره وری موقوفه ها را با طرح های جدید افزایش دهد.
وی تولید برق با ایجاد سازه های خورشیدی در زمین های كشاورزی خراسان رضوی و تهران را از این جمله نام برد و گفت: به دلیل خشكسالی راندمان تولید این زمین ها پایین آمده لذا نیازمند سرمایه گذاری برای افزایش بهره وری موقوفه ها هستیم.
مدیركل روابط عمومی سازمان اوقاف به برگزاری جشنواره ملی وقف و رسانه اشاره كرد و افزود: تاكنون هفت دوره این جشنواره برگزار شده اما به دلیل كمی آثار ارسالی به دبیرخانه از سالانه به دو سال یكبار تغییر یافته كه سال آینده برگزار می شود.
در این نشست حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیركل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز گفت: در این استان علاوه بر بقاع متبركه حدود 5 هزار موقوفه با 64 هزار رقبه وجود دارد كه 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) وقف شده است.
استان گلستان حدود یك میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 30 نقطه شهری و 1075 روستا دارد.

6204/2729
۰ نفر