۵ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 83045928
T T
۰ نفر

شهرداري مهاباد 700 ميليارد ريال بدهكار است

۵ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 83045928
شهرداري مهاباد 700 ميليارد ريال بدهكار است

مهاباد- ايرنا- شهردار مهاباد گفت: در حال حاضر ميزان مطالبات پيمانكاران و كاركنان از مديريت شهري به 700 ميليارد ريال مي رسد.

كامران عليزاده آذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون شهرداري مهاباد 100 ميليارد ريال شامل 2 ماه حقوق معوقه كاركنان و هشت ماه اضافه كاري به آنها بدهكار است و علاوه بر اين 600 ميليارد ريال نيز به پيمانكاران بدهي دارد.
وي اضافه كرد: مشكلات مالي يكي از مشكلات مهم در بسياري از شهرداري ها به شمار مي رود كه اين امر به خاطر محقق نشدن درآمدها و افزايش هزينه هاي شهرداري ها اتفاق افتاده است.
وي يكي از مشكلات شهرداري هاي كشور در سال هاي اخير را موضوع بدهي و كاهش درآمدها عنوان كرد و ادامه داد: بودجه سال جاري شهرداري مهاباد 520 ميليارد ريال تعريف شده كه از اين مقدار 70 ميليارد ريال براي طرح هاي عمراني و مابقي براي هزينه هاي جاري و حقوق كاركنان در نظر گرفته شده است.
شهردار مهاباد اضافه كرد: شهرداري 350 ميليارد ريال مطالبه از ادارات، شهروندان و جرايم ماده 100 دارد كه بخش عمده آن مطالبه از ادارات است كه اين رقم به 230 ميليارد ريال مي رسد.
عليزاده آذر با اشاره به طرح هاي عمراني در دست اقدام شهرداري مهاباد گفت: با توجه به كاهش بودجه عمراني شهرداري، طرح هاي عمراني نيز كاهش پيدا كرده است.
وي بيان كرد: بخش عمده برنامه هاي عمراني شهرداري مهاباد آسفالت، جدول گذاري و پياده رو سازي معابر شهري است كه با وجود كاهش بودجه عمراني بر اساس برنامه ريزي ها انجام مي شود.
وي افزود: 2 طرح راهسازي نيز هم اكنون در دست اجراست كه عمليات خاكبرداري آن در حدود 95 درصد به پايان رسيده و بيش از 130 ميليارد ريال براي احداث آن هزينه شده است.
وي اضافه كرد: براي اجراي اين 2 طرح بيش از 650 هزار مترمربع خاكبرداري صورت گرفته كه در صورت پايان آن مي تواند نقش بسيار مهمي در روان سازي مسيرها و كاهش بارترافيكي خيابان هاي اصلي مهاباد داشته باشد.
شهردار مهاباد گفت: اين طرح داراي 80 درصد پيشرفت فيزيكي است كه براي بهره برداري از آن نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار ديگر هستيم و هنوز سه پلاك در قسمت انتهايي اين مسير خريداري نشده است.
به گفته وي احداث يك پل عابر پياده در بوستان خانواده، طرح مصوب اتصال تاج سد مهاباد به منطقه آزادگان، طرح جامع سواره رو و دوچرخه رو و طرح پياده رو كردن ميدان منگوران از ديگر طرح هاي مصوب اين شهرداري است.
به گزارش ايرنا، شهر 166هزار و 518 نفري مهاباد داراي 2 هزار و 400 كيلومترمربع مساحت بوده و از سال 1306 بلديه يا شهرداري در آن راه اندازي شده و كامران عليزاده آذر چهل و دومين شهردار اين شهر است.
3020/6185/2093