۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83048328
T T
۰ نفر
بانك‌هاي خصوصي در توسعه آذربايجان شرقي نقش آفريني كنند

تبريز- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان شرقي با لزوم تأكيد بر نقش‌آفريني بانك‌هاي خصوصي در توسعه استان گفت: همه مديران استان در قبال مسائل و مشكلات مسئول هستند ازاين ‌رو مديران بانك‌هاي خصوصي نيز بايد در حد توان در خدمت توسعه استان باشند.

به گزارش ايرنا، علي جهانگيري روز شنبه در نشست تخصصي با مديران بانك‌هاي آذربايجان شرقي اظهار داشت: بخشي از منابع استان در بانك‌هاي خصوصي جمع‌آوري مي‌شود و اين منابع بايد براي توسعه استان هزينه شود.
وي، با تأكيد بر لزوم شفافيت در ارائه آمار و ارقام فعاليت بانك‌هاي خصوصي در استان گفت: شفافيت در اطلاعات مالي بانك‌ها در تدوين برنامه‌هاي آتي حائز اهميت است.
جهانگيري خاطرنشان كرد: در حال حاضر بخشي از منابع بانك‌هاي خصوصي در استان هزينه مي‌شود اما اين ميزان كافي نيست و ما انتظار داريم در سه ماه آينده، بانك‌هاي خصوصي هزينه كرد منابع خود در استان را به بالاي 70 درصد برسانند.
وي حمايت از توليد در شرايط اقتصادي حاكم بر كشور را وظيفه‌ي تمامي مديران اقتصادي دانست و گفت: امروز صنعت گران و توليدكنندگان بيش از هر چيزي نيازمند تأمين سرمايه‌ي در گردش هستند و ما براي كمك به حفظ اشتغال موجود بايد دست‌به‌دست هم دهيم تا توليدكننده را همراهي كنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان شرقي، از بانك‌هاي خصوصي خواست تا اين بار به‌جاي سراغ گرفتن از توليدكنندگان خوش‌حساب به سراغ واحدهاي مشكل‌دار بروند.
وي ادامه داد: متأسفانه بسياري از توليدكنندگان استان آن‌گونه كه بايد مسلط به مسائل مالي و بانكي نيستند؛ ازاين‌رو انتظار داريم بانك‌ها به‌عنوان مشاوران مالي و بانكي به سراغ اين واحدها رفته و آن‌ها را در شرايط سخت اقتصادي كمك كنند.
جهانگيري، خواستار تسهيل ارائه تسهيلات بانكي به متقاضيان شد و گفت: رعايت حقوق قانوني مشتري وظيفه‌اي تعريف‌شده براي تمامي بانك‌ها است و در كنار اين موضوع بانك‌ها در ارائه تسهيلات رونق توليد و حتي تسهيلات ارائه وام ازدواج بايد مردم را همراهي كنند.
6120/518