به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شهرام آدم نژاد روز یكشنبه در بازدید خبرنگاران از ترمینال سلام افزود: این ترمینال با ظرفیت تردد سالیانه بیش از 4.5 میلیون مسافر در 55 هزار مترمربع در 3 طبقه احداث شده و برای آماده سازی آن بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: تاخیر در واردات تجهیزات مورد نیاز، تكمیل این پروژه را با تاخیر مواجه كرد اما همه تجهیزات ان از گمرك ترخیص شده است.
آدم نژاد افزود: تمام تلاش ما این است ترمینال سلام خدمات تشریفات فرودگاهی (CIP) به مسافران ارایه دهد و برخی از پروازهای داخلی نیز به این ترمینال منتقل شود.
مدیرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان كرد: به درخواست سازمان هواپیمایی كشوری مبنی بر انتقال برخی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام قرار شد ترمینال كوچكی ساخته شود اما بعد از آن تصمیم گرفتیم آن را به قسمتی از ترمینال یك منتقل كنیم و در نهایت مقرر شد كه این پروازها از طریق ترمینال سلام انجام شود.
وی استفاده از امكانات و سیستم های هوشمند را از ویژگی های این ترمینال برشمرد و افزود: مهم ترین مزیت این ترمینال فراهم بودن توسعه آن در آینده است در حالی كه اكنون امكان توسعه ترمینال شماره یك فرودگاه امام وجود ندارد.
آدم نژاد با اشاره به اهمیت ایجاد مركز لجستیك ۸۳۵ هكتاری در طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی برای شهر تهران اظهار داشت: خوشبختانه این مركز با آزادراه كنار گذر جنوب تهران ۲۴۰۰ متر فاصله دارد و با احداث یك جاده، مركز لجستیك شهر فرودگاهی امام به این كنار گذر متصل می شود تا حمل و نقل كالا به تهران تسهیل شود.
وی بیان كرد: این مركز به شبكه ریلی متصل خواهد بود و چهار آزادراه از كنار آن عبور می كند؛ در مذاكراتی كه با شورای شهر تهران داشتیم، قرار است انبارها و باراندازهای یك هزار هكتاری تهران به این مركز منتقل شود.
** با تاكسی های اینترنتی به توافق نرسیدیم
رئیس هیات مدیره شركت شهر فرودگاهی در ادامه با اشاره به تسهیل تردد تاكسی ها بین فرودگاه و شهر تهران گفت: اكنون ۱۴۰۰ تاكسی در فرودگاه امام وجود دارد اما در شرایط موجود ۸۰۰ تاكسی می تواند سرویس های فرودگاه را انجام دهد لذا تصمیم ما این است بخشی از این تاكسی به ترمینال سلام منتقل شود.
آدم نژاد گفت: اكنون تاكسی ها هر ۱۰ ساعت یك سرویس انجام می دهند در حالی كه با راه اندازی سیستم نوبت دهی زمان مشخصی برای سرویس دهی تاكسی ها تعیین می شود و راننده تاكسی در زمان مقرر در ترمینال حضور پیدا می كند.
مدیر شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: طبق مصوبه شورای ترابری قرار بود تاكسی های اینترنتی «تپ سی» و «اسنپ» در بخشی از فرودگاه مستقر شوند و ما هم مكانی را مشخص كردیم اما به توافق نرسیدیم زیرا ما هم به علت وجود تاكسی زیاد در فرودگاه مخالف حضور آنها بودیم.
آدم نژاد افزود: در صورتی كه سیستم های مكانیزه تاكسی در فرودگاه امام راه اندازی شود، ممكن است در قیمت آنها تغییراتی به وجود آید و با استفاده از تاكسیمتر قیمت ها به ۶۰ درصد فعلی كاهش یابد.
آدم نژاد یادآور شد: در موسم حج امسال، فرودگاه امام با اینكه بیش از یك چهارم حجاج از این فرودگاه تردد كردند، اما خدمات مناسبی به آنها ارایه شد و تاخیر پروازهای آنها امسال كمتر از ۳۰ دقیقه بود و خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب امسال شاهد صف های طولانی در ایام حج تمتع در فرودگاه نبودیم.
وی در پایان اظهار داشت: با وجود خروج آمریكا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران و افزایش قیمت ارز و توقف پرواز چند شركت خارجی به علت مسایل اقتصادی كاهش مسافر این فرودگاه كمتر از ۱۰ درصد بوده است.
اقتصام 1108**2025*1961*
تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.