۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83050835
T T
۰ نفر

قرارگاه اربعين حسيني در مرز چذابه فعال شد

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83050835
قرارگاه اربعين حسيني در مرز چذابه فعال شد

اهواز - ايرنا - فرمانده مرزباني و درياباني خوزستان گفت:قرارگاه مرزباني اربعين حسيني در گذرگاه چذابه با هدف تامين امنيت تردد زائران در ايام اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت حسين ابن علي (ع) روز دوشنبه فعال شد.

به گزارش ايرنا سردار عبداله نظرپور در آيين راه اندازي قرارگاه مرزباني اربعين حسيني كه در مرز چذابه برگزار شد افزود: مجموعه مرزباني خوزستان با اشراف كامل بر مرزها و تعامل سازنده با نهاد هاي امنيتي و اطلاعاتي و همچنين برگزاري نشست ها و ملاقات هاي متعدد با همتايان عراقي خود ، همه تلاش خود را در تامين امنيت زائران اربعين در دو سوي مرز به كار خواهد گرفت.
وي گفت: به لطف الهي و با تلاش و پيگيري مستمر مرزباني خوزستان در كنار ساير دستگاه هاي دخيل در اين امر ، شاهد آمادگي مطلوب در گذرگاه هاي مرزي چذابه و شلمچه براي تامين امنيت و خدمت رساني به زائران اربعين هستيم.
سردار نظرپور بر هماهنگي بيشتر و مهياسازي بسترهاي خدمت رساني بهتر به زائران اربعين امسال تاكيد كرد و افزود: با تدابير لازم از مدت ها پيش حريم مسيرهاي دسترسي به گذرگاه مرزي چذابه با هدف جلوگيري از ورود به نقاط آلوده به مين و مواد انفجاري مربوط به جنگ تحميلي مشخص شده و جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد.
رييس كميته تغذيه ، اسكان و جذب مشاركت هاي مردمي ستاد اربعين خوزستان نيز در اين آيين با تقدير از ماموران مرزباني خوزستان در تامين امنيت و پيگيري مسايل مربوط اربعين حسيني(ع) گفت: مرزبانان استان در سال هاي گذشته نيز نشان دادند كه بهترين اسوه ايثار، جهاد و ولايت مداري بوده و از هيچ تلاشي بري خدمت رساني بهتر به زائران امام حسين(ع) دريغ نمي كنند.
حجت الاسلام 'سيدمحمود موسوي'با اشاره به استقبال بيش از پيش شيعيان جهان براي حضور در كنگره عظيم اربعين حسيني گفت: همانند سال هاي گذشته شاهد حضور و تردد اتباع خارجي از ساير كشورهاي همسايه در پايانه هاي مرزي خوزستان هستيم و اين اهميت و حساسيت كار را دو چندان خواهد كرد.
حجت الاسلام موسوي همچنين در نشست هم انديشي با فرمانده مرزباني خوزستان در خصوص مكان و جانمايي مواكب در پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه بحث و تبادل نظر كرد.
در مرزهاي چذابه و شلمچه 600موكب مردمي ، 400 موكب در طول مسيرهاي منتهي به اين گذرگاه هاي مرزي و 60موكب در داخل خاك عراق براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني برپا مي شود.
حركت تدريجي كاروان هاي اربعين حسيني از اول ماه صفر شروع مي شود و تا يك روز مانده به روز اربعين ادامه مي يابد.
بر اساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان برابر با بيستم صفر روز اربعين حسيني است.
در اربعين پارسال 380هزار زائر از چذابه در110كيلومتري شمال غرب اهواز و 650هزار زائر از گذرگاه مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر راهي كربلاي معلي شدند.
گذرگاه هاي مزي چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام سه مرز رسمي براي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
6065/ 6037