۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83051724
T T
۰ نفر

160 هزار ناجی غریق در كشور ساماندهی شدند

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83051724
160 هزار ناجی غریق در كشور ساماندهی شدند

اردبیل - ایرنا - نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از ساماندهی 160 هزار ناجی غریق در كشور خبر داد و گفت: در مجموع با احتساب غواصان بیش از 200 هزار نفر در این 2 رشته آبی در كشور فعالیت می كنند.

به گزارش ایرنا ، مهدی حیدری روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل افزود: ناجیان به عنوان نیروهای امدادی در كنار سایر نیروهای امدادی كشور در حوادث نقش مهمی دارند چرا كه ایمنی و سلامتی مردم بسیار با ارزش است.
وی با بیان اینكه این فدراسیون یكی از اعضای ستاد ساماندهی سواحل كشور است، اظهار داشت: در همه سواحل دارای طرح سالم سازی، ناجی و غواص حضور دارند.
او اضافه كرد: بیشتر غرق شدگان در سواحل كشور بدون توجه به تذكرات ، در خارج از محل اجرای طرح نجات غریق و در ساعات غیر متعارف كشته می شوند.
حیدری با اشاره به اینكه آمار غرق شدگان در سواحل شمال نسبت به سواحل جنوب كشور بیشتر است، گفت: آمار كشته شدگان در سواحل استان گیلان نسبت به استان های مازندران و گلستان زیاد است.
وی با بیان اینكه سرمایه گذاری برای ایمنی و امنیت مردم هزینه اضافی نیست، افزود: ناجیان باید در تمامی اماكن آبی حضور داشته باشند و افزایش نظارت و توجه به اماكن آبی و مجموعه‌های خصوصی و نیمه ‌خصوصی ضرورت دارد.
او ادامه داد: تمركز زدایی و توجه بیشتر به هیات های استانی از مهم ترین اولویت های كاری این فدراسیون است به طوری كه تقسیم بندی هیات های نجات غریق و غواصی استان ها با هدف تمركز زدایی از تهران در 6 منطقه انجام شده و در این راستا از بهترین مدرسان برای برگزاری كلاس های آموزشی استفاده می شود.
حیدری گفت: در سال های گذشته در این فدراسیون بیشتر توجه به كمیت بود ولی امروز ارتقای كیفیت یكی از اولویت های فدراسیون است و همه مدرسان باید آمادگی و علم لازم را داشته باشند در غیر این صورت مدرك آنها باطل خواهد شد.
وی از راه اندازی سامانه واحد ملی غواصی طی ماه های آینده در این فدراسیون خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه به غواصان مدرك ملی كه مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون خواهد بود، اعطا می شود.
نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار داشت: استان اردبیل با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های خدادادی، وجود آب های گرم معدنی و استعداد های كم نظیر می تواند در رشته های ورزشی مانند غواصی، آب درمانی و نجات غریق یكی از بهترین ها در كشور باشد.
در این مجمع صادق میرزانژاد اصل با كسب 12 رای از مجموع 17 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل انتخاب شد.
6130/6016