۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83052884
T T
۰ نفر
دشمنان از صبر نیروهای مسلح خوشحال نباشند

تهران- ایرنا- فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی درباره پاسخ نیروهای مسلح به عقبه تروریست ها حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمنان از صبر نیروهای مسلح خوشحال نباشند چون دست هر قدر بالاتر بر‌ود لاجرم محكم تر فرود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرلشكر ستاد سید عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: مسلمان ها با واژه شهادت آشنا هستند. آشنایی ما با شهادت به قدمت تاریخ اسلام است و خط قرمز كشور امنیت مردم و سربلندی و عزت كشورمان است.
فرمانده كل ارتش ادامه داد: ما پای عزت، سزبلندی و امنیت كشور تا آخر ایستاده ایم دشمنان ما باید پیام جمهوری اسلامی را تاكنون دریافت كرده باشند.
وی افزود: در مقابل هر ضربه ای ضربه شدیدتر و سنگین تری به طرف مقابل خواهیم زد البته ممكن است در مواقعی ما صبور باشیم كه این صبر هم نشانه قدرت است وقتی اطمینان داریم كه در زمان و مكان لازم توانایی زدن ضربه پشیمان كننده داریم، صبوری پیشه می كنیم.
امیر سرلشكر موسوی اضافه كرد: نیروهای مسلح یك مجموعه هستند كه متناسب با تهدیدات آمادگی‌های لازم را كسب می‌كنند. همه بخش‌هایی كه وظیفه دارند از حریم امنیت كشور دفاع كنند، به تناسب تقسیم‌بندی‌های ستادكل نیروهای مسلح به اجرای ماموریت خود می‌پردازند.
فرمانده كل ارتش افزود: ممكن است بنا به تدبیر ستادكل نیروهای مسلح، یك ماموریت به دو سه بخش نیروهای مسلح سپرده شود یا اینكه ممكن است یك بخش، دو سه ماموریت را انجام دهد.
امیر سرلشكر موسوی تصریح كرد: دشمنان به دنبال این هستند كه بر پیكره نظامی و امنیتی كشور خدشه وارد كنند؛ در جنگ ممكن است یك دست زخمی شود كه باید آن دست را ترمیم كرد و ممكن است یك نفر شهید شود كه باید برای آن شهید جایگزین پیدا كرد، در حمله تروریستی اهواز، ۲۵ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر نیز مجروح شدند و این مثل تیری بود كه به قلب ما خورده است. ما این مجروحیت را هنوز داریم اما آنهایی كه این زخم را به ما وارد كردند ۱۰ برابر آن را چشیدند و باز هم خواهند چشید.
وی افزود: اقدامات تروریستی دشمنان و ضد انقلاب در كشور ما اتفاق جدیدی نیست؛ تروریست‌ها از روز دوم پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خبیثانه خود را در كشور آغاز كردند و البته همیشه ما بودیم كه بر آنها پیروز شدیم و روسفید و عزتمند از این معركه خارج شدیم
امیرسرلشكر موسوی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی كشور در خصوص اینكه پایگاه‌های تروریست‌ها در سه مایلی آمریكایی‌ها در سوریه قرار دارد، گفت: تروریست‌ها و آمریكا یكی هستند و در یك جبهه قرار دارند.
فرمانده كل ارتش در پاسخ به سوالی در مورد اینكه وزیر دفاع آمریكا گفته بود ایران باید برای حمله موشكی به تروریست ها با هماهنگی ما عمل می‌كرد، اظهار داشت: ما برای دفاع از آرمان‌های كشور و حفظ امنیت مردم و سركوب دشمنان احتیاج به اجازه هیچ كس نداریم و بر اساس فرمان فرمانده معظم كل قوا عمل می‌كنیم.
آیین گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز، امروز چهارشنبه (11 مهر 97) با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، مسئولان و كاركنان ارتش و خانواده معظم شهدا این حادثه تروریستی در مسجد امام خمینی «ره» ستاد ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
این مراسم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز كه صبح شنبه 31 شهریور 97، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، منجر به شهید و مجروح شدن عده ای از شهروندان اهوازی شد، برگزار شد.
حجت ‌الاسلام محمد افچنگی، ستوان یكم محمد الماسیان و محمد طاها اقدامی از شهدای گرانقدر ارتش هستند كه در حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
اجتمام *7029 * 3063
۰ نفر