۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83053128
T T
۰ نفر

كانون پرورش فكری به نمایشگاه فرانكفورت می رود

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83053128
كانون پرورش فكری به نمایشگاه فرانكفورت می رود

تهران- ایرنا- بیش از 100 عنوان از كتاب‌های پرمخاطب و جدید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در هفتادمین دوره نمایشگاه كتاب فرانكفورت 2018 عرضه می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، كانون نیز در این دوره كتاب‌های صوتی و تصویری، كتاب‌های انگلیسی، مجموعه‌ نیاكان ما و برگزیده‌ ‌آثاری كه تاكنون حق نشر آنها را از ناشران خارجی خریداری كرده، به نمایش می‌گذارد.
همچنین برای معرفی بیشتر كتاب‌های كانون به ناشران خارجی و بازدیدكنندگان از نمایشگاه بین‌المللی فرانكفورت دو كتابچه تدوین شده كه در یكی از آنها نزدیك به 388 عنوان از كتاب‌های تازه كانون و آثاری كه توانسته موفقیت‌های بین‌المللی به دست آورد به زبان انگلیسی و در كتابچه دیگر خلاصه نزدیك به 70 عنوان از رمان‌های نوجوان به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.
هفتادمین دوره نمایشگاه كتاب فرانكفورت با حضور بیش از هزار و 200 ناشر كودك و نوجوان برپا می‌شود و امور بین‌الملل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان نیز در این نمایشگاه تلاش می‌كند تا ضمن معرفی و عرضه ‌كتاب‌های خود، با ناشران سایر كشورها نیز برای خرید و فروش حق نشر آثار ارتباط‌های دوسویه برقرار كند.
نمایشگاه فرانكفورت كه قرار است روزهای 18 تا 22 مهر 1397 (10تا 14 اكتبر 2018) در كشور آلمان برگزار شود به عنوان یكی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی كتاب در دنیا همواره بستر مناسبی برای معاملات بازرگانی و تبادل تجربه‌ها و دستاوردهای حوزه صنعت نشر در دنیا است.
غرفه‌ كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در این نمایشگاه در سالن 3.0 شماره G130 واقع شده است.

* برگزاری هفته‌ سینمای كودك برای اهالی سینما و رسانه
هفته‌ سینمای كودك از 14 تا 20 مهر به همت كانون پرورش فكری و بنیاد سینمایی فارابی به صورت اكران خصوصی برای اهالی سینما، رسانه و تعدادی از كودكان‌ و نوجوانان برگزیده در جشنواره‌های فیلم كودك در محل سینما تئاتر كانون برگزار می‌شود.
در این رویداد هر روز دو فیلم بلند سینمایی در دو سانس 17 و 19:30 در محل سینما تئاتر كانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزراء)، مجتمع كانون پرورش فكری اكران می‌شود.
این هفته با نمایش فیلم سینمایی «دوچ» به نویسندگی و كارگردانی امیر مشهدی‌عباس به تهیه‌كنندگی كانون و «لالاكن» به كارگردانی و نویسندگی مصطفی قربان‌پور در روز یكشنبه 15 مهر آغاز به‌ كار می‌كند.
برنامه‌ روز دوشنبه 16 مهر نیز به نمایش فیلم سینمایی «سیمین» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی مرتضی آتش‌زمزم و «تپلی» به كارگردانی حسین قناعت اختصاص یافته است.
فیلم‌های «وای آمپول» به كارگردانی علیرضا محمودزاده و «اردك لی» به نویسندگی و كارگردانی بهروز غریب‌پور نیز در روز سه‌شنبه 17 مهرماه اكران خواهد شد.
در روز چهارشنبه 18 مهر نیز فیلم «لكنت» به كارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و «پاستاریونی» به كارگردانی سهیل موفق نمایش داده می‌شود.
همچنین روز پنج‌شنبه 19 مهر فیلم «سوم شخص غایب» اثر وحید نیكخواه‌آزاد و «ضربه فنی» به كارگردانی غلامرضا رمضانی و تهیه كنندگی كانون اكران می‌شود.
این هفته با نمایش فیلم «آهوی پیشونی سفید 2» به كارگردانی، نویسندگی و تهیه‌كنندگی سیدجواد هاشمی در ساعت 19:30 در روز جمعه 20 مهر به كار خود پایان می‌دهد.
ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی كودك از 14 تا 20 مهر 1397 در تهران به میزبانی مركز آفرینش‌های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان ‌و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراكز فرهنگی هنری سراسر كشور برگزار می شود.

* آفرینش دوباره در آثار هنرجویان كانون پرورش فكری
هزار و 69 اثر از هنرجویان كارگاه‌های مركز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
در این نمایشگاه آثار هنری نقاشی، خوشنویسی، طراحی، چاپ، سفال دست، سفال چرخ، دوخت چرم، مجسمه مفتولی، ظریف‌بری، ملیله كاغذی و اریگامی، ساخت عروسك، ویترای، پتینه روی سفال، كلاژ، عكاسی، دوخت نمد، زیور آلات و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.
این آثار حاصل یك فصل تلاش بی‌وقفه‌ هنرجویان و مربیان مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون در تابستان سال 1397 است كه به دست كودكان و نوجوانان هنرمند رنگ و شكل گرفته است.
نمایشگاه «آفرینش دوباره» كه از روز سوم مهر در مركز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری كانون در خیابان حجاب تهران برپا شده تا 19 مهر همه روزه به ‌جز جمعه‌ها صبح‌ها از ساعت 9 تا 30/12 و عصرها از 14 تا30/16 پذیرای بازدیدكنندگان و علاقه‌مندان است.

* نمایش دو فیلم از سینمای «هنر و تجربه» در سینما تئاتر كانون
دو فیلم «هندی و هرمز» و «پسر و جهان» از سینمای هنر و تجربه با موضوع و محوریت كودكان 14 مهرماه و در نخستین روز هفته‌ ملی كودك در سینما تئاتر كانون به نمایش در می‌آید.
فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به كارگردانی عباس امینی با بازی حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج درباره‌ ازدواج كودكان است.
فیلم داستان زندگی دو نوجوان 13 و 16 ساله را روایت می‌كند كه طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌كنند. آنها دركی از یكدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌كند ولی این بازی كه نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناك‌تر می‌شود. فیلم «هندی و هرمز» كه در سال 1396 تولید شد در بخش «نسل» شصت و ششمین دوره‌ جشنواره فیلم برلین و جشنواره‌ ونكوور به نمایش درآمده است. همچنین در جشنواره‌ جهانی فیلم فجر نیز جایزه نت‌پك (ترویج سینمای آسیا) را دریافت كرده و در جشنواره‌ سلامت جایزه‌ ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داده است.
انیمیشن «پسر و جهان» تولید سال 1393 به كارگردانی آله آبرئو از برزیل روایت پسر كوچكی است كه در سفری ماجراجویانه به دنبال پدرش كل جهان را جست‌وجو می‌كند.
اله آبرئو در سال 2013 با ساخت انیمیشن «پسر و جهان» توانسته 40 جایزه‌ بین‌المللی را به خود اختصاص دهد و نامزد جایزه‌ اسكار بهترین پویانمایی سال 2016 شود.
انیمیشن 80 دقیقه‌ای «پسر و جهان» ساعت 17 و فیلم سینمایی 88 دقیقه‌ای «هندی و هرمز» ساعت 19:30 شنبه (14 مهر) در سینما تئاتر كانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی اكران می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی كودك از 14 تا 20 مهر 1397 در تهران به میزبانی مركز آفرینش‌های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان ‌و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراكز فرهنگی هنری سراسر كشور برگزار می شود.
علمی**1883**1440
۰ نفر