۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83053311
T T
۰ نفر
آمار جان باختگان موتورسیكلت سوار در اصفهان كاهش یافت

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با اجرای طرح ایمنی تردد موتورسیكلت سواران در شهر اصفهان، آمار جان باختگان سوانح این وسیله نقلیه امسال در مقایسه با سال قبل 3 درصد كاهش یافته است.

سرهنگ رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راكبان موتورسیكلت در اصفهان 55 درصد جان باختگان تصادفات راهنمایی و رانندگی استان را تشكیل می دانند كه این رقم اكنون به 52 درصد كاهش یافته است.
وی با اشاره به اینكه متوسط موتورسیكلت سواران جان باخته در كشور، 35 درصد از فوتی های تصادفات رانندگی را شامل می شود اضافه كرد: استفاده از كلاه ایمنی هنگام موتورسواری می تواند نقش به سزایی در كاهش مرگ و میر ناشی از ضربه به سر شود.
طرح ایمنی تردد موتورسواران شهر اصفهان از ابتدای تیرماه امسال از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان و پویش طرح ترافیك اجرا شد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان اجرای این طرح برای ارتقای فرهنگ استفاده از كلاه ایمنی برای موتورسواران را موفق عنوان كرد و گفت : این طرح موجب افزایش 15 درصدی استفاده از كلاه ایمنی در میان راكبان موتورسیكلت شد.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان نیز درباره این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح ماموران پلیس راهور در مكان هایی مستقر شده و با بررسی تردد موتورسواران، موتورسیكلت راكبان فاقد كلاه ایمنی را توقیف و با دادن برگه هایی آن ها را به تهیه كلاه ایمنی و شركت در كلاس آموزشی موظف می كردند.
علیرضا صلواتی خاطرنشان كرد: راكبان موتورسیكلت پس از چند ساعت با در دست داشتن برگه پایان دوره آموزش و كلاه ایمنی می توانستند موتورسیكلت خود را تحویل بگیرند.
وی عنوان كرد: در مدت سه ماه تابستان بیش از هزار موتورسیكلت سوار در این طرح شركت كردند.
سه میلیون خودرو و در حدود یك ‌میلیون و 300 هزار موتورسیكلت در استان اصفهان وجود دارد.
گ/7135 / 6022