۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83054312
T T
۰ نفر
انگلیس، روسیه را متهم به پشتیبانی از حملات سایبری كرد

تهران - ایرنا - انگلیس، سرویس اطلاعات نظامی روسیه را متهم به پشتیبانی و هدایت تعدادی از حملات سایبری با هدف تضعیف دموكراسی غرب به وسیله ایجاد اغتشاش در دنیا كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز در روز پنج شنبه، در گزارشی كه مركز امنیت سایبری ملی انگلیس آن را منتشر كرد، سرویس اطلاعاتی روسیه به عنوان یك مهاجم سایبری مخرب معرفی شده است.
در این گزارش تصریح شده است كه مركز امنیت ملی سایبری انگلیس از شبكه هكرها برای گسترش اختلافات و نا آرامی در سراسر دنیا استفاده می كند.
به گفته دولت لندن، سرویس اطلاعاتی روسیه به طور قطع در حمله هكرها به بنگاه ضد دوپینگ دنیا و حمله های سازمان یافته بین المللی موسوم به 'بد ربیت' و همچنین در سرقت رایانامه های ( ایمیل) كمیته ملی دمكراتیك سال 2016 دست داشته است؛ این سرویس همچنین متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریكا شده است.
جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این باره گفت: ' این گونه عملیات های سایبری روسیه بی پروا و بدون قید و شرط بوده و آنها سعی كرده اند با دخالت های خود انتخابات كشورهای دیگر را تضعیف كنند.
وی با اشاره به این كه پیام لندن نیز در این باره روشن است، تصریح كرد: تلاش می كنیم با همراهی متحدانمان، فعالیت های سرویس اطلاعات روسیه را كه در راستای تضعیف ثبات بین المللی انجام می شود، افشا كرده و به آن پاسخ بدهیم.
وزیر خارجه انگلیس با اشاره به این كه لندن، مسكو را مسئول این قبیل حملات می داند ، اضافه كرد: ما همچنین نقش سرویس اطلاعات نظامی روسیه را در برخی از بزرگترین رویدادهای قرن گذشته از جمله بحران موشكی كوبا و الحاق كریمه به روسیه، مهم قلمداد می كنیم.
خبرگزاری رویترز در ادامه اضافه كرد: سرویس اطلاعاتی روسیه، نمایندگی هایی در سرتاسر جهان دارد كه به طور مستقیم با رئیس ارتش و وزیر دفاع این كشور در ارتباط هستند. این سرویس اطلاعاتی فعالیت های خود را به طور علنی و رسمی اعلام نمی كند؛ تعداد كاركنان و چگونگی تامین هزینه های مالی این سازمان نیز از اسرار كرملین است.
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نیز چندی پیش گفته بود كه، سرویس اطلاعاتی روسیه تلاش كرده شخصی به نام 'سرگئی اسكریپال' كه گفته شده یك جاسوس دوجانبه بوده را با استفاده از یك عامل مخرب عصبی ترور كند. اتهامی كه روسیه آن را رد می كند
رویترز افزوده است: دولت لندن همچنین روسیه را متهم به ارتباط با هكرهایی همچون 'ای پی تی 28'، 'فنسی بر'، ' صافسی'، 'پون استورم' و چند سرویس میزبانی هكرهای دیگر كرده است.
« این الگوی رفتاری حاكی از آن است كه روسیه بدون توجه به قوانین بین المللی و یا استانداردهای ایجاد شده به كار خود ادامه می دهد بدون اینكه حتی ترسی از مجازات یا قبول عواقب كار خود داشته باشد.
ایالات متحده نیز سرویس نظامی روسیه و فرمانده این سرویس را به دلیل حملات سایبری و مداخله در انتخابات 2016 آمریكا تحریم كرد.»
آسام**9470**1144
۰ نفر