۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹
کد خبر: 83057893
T T
۰ نفر
برهم صالح: بر گسترش روابط با ایران تاكید داریم

بغداد - ایرنا - 'برهم صالح' رئیس جمهوری جدید عراق بر اهمیت گسترش روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری عراق یكشنبه شب در دیدار 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی در محل قصر سلام (صلح) با اشاره به ریشه های مشترك و روابط دیرینه دو كشور، خواستار تعمیق آن در ابعاد مختلف شد.
برهم صالح گفت: در تماس های تلفنی با روسای كشورهای منطقه و دیدارهای خود با سفرای مختلف بر ضرورت كاهش تنش در منطقه و گسترش روابط با ایران تاكید كرده است.
وی گفت: گسترش روابط و تعامل میان كشورهای منطقه به سود عراق و تمامی منطقه خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تبریك انتخاب برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری عراق بر آمادگی خود برای تلاش هر چه بیشتر برای گسترش روابط میان دو كشور تاكید كرد.
برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی كردستان عراق در جلسه عصر سه شنبه گذشته پارلمان عراق در دور دوم رای گیری نمایندگان پارلمان عراق با پیروزی قاطع (219 در مقابل 22 رای) بر رقیب اصلی خود فواد حسین نامزد حزب دموكرات كردستان عراق، سومین رئیس جمهوری عراق برای چهارمین دوره ریاست جمهوری این كشور پس از سقوط دیكتاتوری صدام معرفی شد.
وی بلافاصله پس از انتخاب بعنوان رئیس جمهوری و ادای سوگند قانون اساسی، عادل عبدالمهدی را مامور تشكیل كابینه جدید این كشور كرد.
عبدالمهدی پیش تر مورد توافق عمده ائتلاف های پیروز در انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت این كشور قرار گرفته بود و بدون مخالفت مشخصی بعنوان نخست وزیر جدید معرفی شد.
خاورم*2*380**