۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83058595
T T
۰ نفر
ورزشكار مهابادي قهرمان مسابقات ترامپولين كشور شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: 'متين حاجي' موفق به كسب مقام قهرماني و مدال طلاي مسابقات ليگ ترامپولين كشور در رده سني بزرگسالان شد.

قرني مصطفي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسابقات قهرماني ليگ برتر ترامپولين كشور در بخش انفرادي با حضور 17 نفر به ميزباني يزد برگزار شد.
وي ادامه داد: متين حاجي توانست با شكست ركورد خود و امتياز بالاي 48.55 در حضور 6 ملي پوش ترامپولين كشور با اقتدار، قهرمان اين دوره از مسابقات شود.
مصطفي پور با بيان اينكه مسابقات ليگ برتر ترامپولين كشور حكم انتخابي تيم ملي براي شركت در مسابقات جهاني را دارد، بيان كرد: اين ورزشكار جوان مهابادي با كسب اين عنوان براي شركت در مسابقه هاي جهاني باكو به عضويت تيم ملي ترامپولين كشور درآمد.
وي اضافه كرد: رقابت هاي جهاني ژيمناستيك در رشته ترامپولين، زمستان امسال به ميزباني باكو در جمهوري آذربايجان برگزار مي شود.
مصطفي پور گفت: اين ورزشكار مهابادي در همين رقابت ها و در بخش تيمي به همراه تيم ترامپولين اين شهرستان مقام سوم را كسب كرده بود.
به گزارش ايرنا، متين حاجي، متولد سال 77 است و سابقه 2 بار قهرماني در مسابقه هاي كشوري را دارد و عضو ثابت تيم ملي ترامپولين كشور است.
ترامپولين يكي از رشته هاي ورزش ژيمناستيك است كه بر روي تشك فنري برگزار مي شود و ورزشكاران با انجام پرش و حركات نمايشي (پشتك و وارو) امتياز كسب مي كنند.
رقابت هاي اين رشته به صورت يك نفره و 2 نفره انجام مي شود و براي نخستين بار در سال 2000 ميلادي به عنوان يكي از بخش هاي رشته ژيمناستيك به بازي هاي المپيك سيدني استراليا راه يافت.
شهرستان 237 هزار نفري مهاباد داراي 9 هزار ورزشكار در قالب 43 هيات، 70 باشگاه خصوصي و 20 باشگاه دولتي است.
9903/6185/2093