۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 83059160
T T
۰ نفر
سفير چين: علاقه مند ارتقا روابط اقتصادي با ايران هستيم

تهران- ايرنا- سفير جمهوري خلق چين در تهران گفت: تعاملات اقتصادي و سرمايه گذاري هاي مشترك براي ما مهم است و علاقمند ارتقا روابط اقتصادي و همكاري در اين موضوع هستيم.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از خانه ملت، پانگ سن در ديدار حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس و مدير كل امور بين‌الملل با بيان اين مطلب از افزايش مراودات اقتصادي ميان دو كشور ابراز خرسندي كرد.
وي بيان داشت: وضعيت همكاري هاي دوجانبه مطلوب و رو به گسترش است و چين توجه زيادي به توسعه همكاري ها با جمهوري اسلامي ايران دارد و براي گسترش همكاري هاي فيمابين اهميت زيادي قائل است.
سن، در اين ديدار تروريسم را نگراني مشترك همه كشورها دانست و بر مبارزه همه جانبه و جهاني نسبت به اين پديده شوم تأكيد كرد.

** بسترهاي مناسبي در بخش هاي اقتصادي و تجاري ميان دو كشور وجود دارد
حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل نيز در اين ديدار با اشاره به پيشينه مراودات دو كشور، روند رو به رشد تعاملات جمهوري اسلامي ايران و چين را مثبت ارزيابي كرد و گفت: روابط ديرينه و پايدار جمهوري اسلامي ايران و چين نشان از پيوند عميق و اشتراكات فرهنگي و اجتماعي در كشور دارد.
وي با استناد از سياست يكجانبه گرايي بيان داشت: جهان از منظر چند جانبه گرايي امن تر و زيباتر است.
اميرعبداللهيان بر توسعه مناسبات پارلماني فيمابين تأكيد كرد و افزود: همكاري‌هاي پارلماني، پشتوانه مهمي براي توسعه روابط دوستانه دو كشور است و مجلس شوراي اسلامي بر حمايت و ارتقاي سطح مناسبات دو كشور اهميت خاصي قائل است.
وي همچنين ادامه داد: بسترهاي مناسبي در بخش هاي مختلف اقتصادي و تجاري ميان دو كشور وجود دارد كه بايد از آن در راستاي ارتقاء سطح همكاري‌ها و منافع دو ملت بهره برد.
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل با اشاره به خطر تروريسم در منطقه بيان داشت: مبارزه با تروريسم نيازمند تلاش جمعي كشورهاي جهان است و حضور تروريسم همواره معادلات امنيتي همه كشورها را برهم خواهد زد كه به اين منظور نشستي چند جانبه در تهران برگزار خواهد شد.
سيام*3061*1535
۰ نفر