۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۷:۵۰
کد خبر: 83059310
T T
۰ نفر
پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا در چابهار برگزار می شود

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت در آبانماه امسال با حضور مهمانان برجسته كشوری و خارجی در چابهار برگزار می شود.

به گزارش ایرنا سلطانعلی میر دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 150 مقاله تا كنون در زمینه همایش قیام عاشورا به دبیرخانه این همایش رسیده است.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رسالتی كه دارد هر ماه یك همایش علمی در رابطه با خدمات انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان برگزار می كند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاكید كرد: با توجه به هجمه های اخیر دشمنان علیه ایران اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی باید با شكوه تر از سالیان گذشته برگزار شود.
وی ادامه داد: محوریترین همایش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر در زاهدان با حضور شخصیت های برجسته كشوری و استانی برگزار می شود.
دكتر میر اظهار داشت: تمامی اقدامات در زمینه برگزاری همایش های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و در واقع دانشگاه آزاد اسلامی نقش میزبانی را در این زمینه دارد.
وی با بیان اینكه ظرفیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان به خوبی معرفی نشده است گفت: همایش گردشگری در آذر ماه امسال به منظور معرفی چهره واقعی این استان به میزبانی دانشگاه آزاد و با مشاركت سایر دستگاههای دست اندركار برگزار می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری این همایش بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی استان و ظرفیت های گردشگری آن است.
وی بیان كرد: همایش موعود گرایی و مهدویت با نگاه تقریب مذاهب، نیاز و ضرورت استان و جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان واحد زاهدان برگزار خواهد شد.
میر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: هم اینك 30 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند كه به طور تقریبی امسال 30 درصد شاهد افزایش تعداد دانشجو در این دانشگاه هستیم.
وی تاكید كرد: دانشگاه باید از صرف آموزش محور خارج و مساله محور باشد تا بتواند مشكلات روز جامعه را پاسخگو باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه باید ورود جدی داشته باشد و دانشگاه ها را از آموزش محور صرف خارج كند.
وی از راه اندازی 9 مركز آموزش عالی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: مراكز آموزش عالی در شهرستان های قصرقند، كنارك، دلگان، دشتیاری و نگور پیشین و بزمان راه‌اندازی شده است.
دكتر میر از لغو حضور اساتید پروازی در این دانشگاه خبر داد و افزود: شمار زیادی از اساتید پروازی و غیر بومی از تهران و استانهای دیگر به این استان برای تدریس می آمدند كه تلاش كردیم از ظرفیت اساتید بومی منطقه استفاده كنیم.
3213**6081