۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 83060873
T T
۰ نفر
79 غیرنظامی یمنی در بمباران هوایی عربستان كشته شدند

تهران - ایرنا - منابع نظامی و پزشكی یمن با اشاره به حملات هوایی پی در پی ائتلاف سعودی در 48 ساعت گذشته اعلام كردند كه 79 غیرنظامی در استان 'الحدیده' در غرب یمن در بمباران های جنگنده های عربستان كشته شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، حملات هوایی جنگنده های سعودی به استان الحدیده مشرف بر دریای سرخ 79 كشته بر جا گذاشته است.
رژیم آل سعود در پاسخ به شكست های مكرر در جبهه های جنگ علیه یمن، اقدام به بمباران مناطق مسكونی و شهرهای این كشور كرده و افراد بی دفاع را به قتل می رساند.
نیروهای مزدور طرفدار 'عبدربه منصورهادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری با همكاری ارتش امارات و عربستان ژوئن ( تیر ماه) گذشته حمله شدیدی به ساحل دریای سرخ با هدف اشغال بندر الحدیده كردند كه با هشیاری به موقع نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن به شكست انجامید.

** انهدام 3 خودروی نظامی عربستانی در ساحل غربی
نیروهای ارتش و كمیته های مردمی نیمه شب گذشته 3 خودروی نظامی عربستانی را در منطقه 'قطابه' در ساحل غربی یمن منهدم كردند.
یك منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش یمن با كارگذاشتن بمب در مسیر3 خودروی نظامی عربستانی در جنوب قطابه در جبهه ساحل غربی هر سه خودرو را منهدم و نظامیان داخل آن را كشته و یا زخمی كردند.

** شمار زیادی از مزدوران عربستانی كشته شدند
به گزارش رسانه های یمنی، نیروهای ارتش و كمیته های مردمی این كشور دیشب با دفع حملات مزدوران عربستانی در جبهه 'نهم'، دو موضع نظامی آنها را هدف قرار داده و شمار زیادی از آنها را كشته و یا زخمی كردند.
یك منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش و كمیته های مردمی حمله دیشب مزدوران عربستانی به سمت منطقه در جبهه نهم را كه 8 ساعت طول كشید، دفع و خسارات جانی و مالی زیادی به آنها وارد كردند.

** مواضع نظامیان عربستانی در نجران و عسیر هدف قرار گرفت
نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن دیروز محل تجمع نظامیان سعودی در 'نجران' و 'عسیر' را با 'كاتیوشا' و خمپاره هدف قرار دادند .
در بیانیه این نیروها آمده است: یگان موشكی و توپخانه ای ارتش و كمیته های مردمی یمن مواضع نظامیان سعودی در غرب 'مجازه' و در نزدیكی گذرگاه 'علب' در عسیر را با خمپاه و كاتیوشا گلوله باران كردند.
این بیانیه با اشاره به حملات توپخانه ای ارتش یمن به مواضع نظامیان عربستانی در 'رقابه الخشباء' در نجران از كشته و زخمی شدن شماری از آنها خبر داد.
نیروهای یمنی در مرز نجران توانستند چند روستا و موضع نظامیان سعودی را به كنترل خود درآورده و چندین خودروی آنها را منهدم و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات به غنیمت بگیرند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین كشور عربی آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این كشور شده است.
خاورم** 1453**1651
۰ نفر