مدال را تقدیم به روح قربانیان پرواز تهران -یاسوج می كنم

جاكارتا -ایرنا -«سامان پاكباز» قهرمان رشته پرتاب دیسك پارااسیایی ایران ، مدال خود را به قربانیان پرواز نافرجام تهران به یاسوج تقدیم كرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی به رقابت های پاراآسیایی 2018 جاكارتا، سامان پاكباز كه توانست در رشته پرتاب دیسك، مدال طلا را از آن خود كند، در این مورد گفت: «من در دو رشته در پاراآسیایی شركت كردم. اولین رشته پرتاب وزنه بود كه متاسفانه نقره كسب كردم. صادقانه می گویم در آن رشته، نتیجه خوبی نگرفتم و می توانستم طلایی باشم. اما خدا را شكر كه در پرتاب دیسك توانستم جبران كنم و صاحب گردن آویز طلا شوم.»
پاكباز اضافه كرد: «در این ماده موفق شدم ركورد بالای 50 متر را داشته باشم و با ركورد جهانی ام تنها یك متر فاصله بود. با این حال امیدوارم در سال آینده كه رقابت های جهانی دو و میدانی را در پیش داریم، بتوانم زودتر از پارالمپیك صاحب مدال طلا شوم. این ركورد را انشالله در مسابقات جهانی امارات كه در دبی برگزار می شود، جابجا خواهم كرد.»
ورزشكار طلایی ایران ادامه داد: امیدوارم با این مدال بتوانیم برای چند دقیقه هم كه شده، غم آن عزیزان را از یاد ببریم.»
پاكباز در خصوص برنامه هایش برای پارالمپیك 2020 توكیو گفت: «در پارالمپیك، ما فقط ماده پرتاب وزنه را داریم و ماده پرتاب دیسك برگزار نمی شود. امیدوارم در آن مسابقات، كارهای بزرگی انجام بدهیم. قطعا از این به بعد، تمركز و تمرینات مان به سمتی می رود كه بتوانیم برای آن رقابت ها آمادگی كاملی داشته باشیم و سرود كشورمان را در پارالمپیك دوباره به گوش همه جهان برسانیم.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 در روزهای 14 تا 21 مهر با حضور 2 هزار 880 ورزشكار از 41 كشور در 18 رشته ورزشی به میزبانی جاكارتا برگزار می شود.
ایران با 209 ورزشكار و در 13 رشته ورزشی در این دوره از رقابت ها شركت كرده است.
** 1528**1601**