۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83065266
T T
۰ نفر
عراق برای باز بودن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه آمادگی ندارد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: زیرساخت های عراق برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه در طول ایام اربعین آماده نیست و برای باز بودن این مرزها آمادگی ندارد.

غلامرضا شریعتی روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس با توافق وزارت كشور عراق و جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای صادراتی چذابه و شلمچه با وجود آماده بودن زیرساخت های كشورمان برای تداوم صادرات كالا به عراق ، بسته خواهد بود.
عراق دیروز شنبه بدون هماهنگی قبلی مرز تجاری شلمچه را بست و صدها كامیون و تریلر حامل كالا را پشت میله های مرزی نگه داشت.
به گفته شریعتی احتمال می رود 25مهرماه امسال مرز چذابه برای كامیون های حامل بار صادراتی ایران بسته شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اعلام قبلی مسئولان استانی مبنی بر فعال نگه داشتن مرزهای تجاری شلمچه و چذابه در طول ایام تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت:ما همچنان از آمادگی كامل برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری استان برخوردار هستیم ولی عراق آمادگی همزمان برای تردد زائران اربعین و كامیون های حامل بار صادراتی را ندارد.
شریعتی در ادامه افزود: پس از بازگشت كامل زائران اربعین حسینی ، فعالیت تجاری در بازارچه های مرزی چذابه و شلمچه از سرگرفته می شود.
در نشست شنبه شب ستاد اربعین حسینی مقرر شد پایانه تجاری چذابه كه تحت مدیریت گمرك خوزستان قرار دارد در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.
پارسال حدود یك میلیارد دلار كالا از مرزهای شلمچه و چذابه به عراق صادر شد كه سهم بازارچه مرزی چذابه 350میلیون دلار بود.
مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه 1382پس از سرنگونی رژیم بعثی در عراق برای صادرات كالا و در مهرماه همان سال برای سفر زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.
6065/6002/6064
۰ نفر