۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83065637
T T
۰ نفر
مركز درمان ناباروری قم موفقیت های چشمگیری داشته است

قم- ایرنا- نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام مشكلات اعتباری و اداری كه مركز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم با آن مواجه می باشد، این مركز در سال های گذشته موفقیت های چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی خاتمی روز یكشنبه در جریان بازدید از مركز درمان ناباروری قم در جمع پژوهشگران این مركز، افزود: آنچه كه در این مركز مشاهده می شود، فعالیت كادر جهادی علاقه مند، باانگیره و پویا می باشد كه در قید و بند مسائل اداری نیستند و در این راستا به موفقیت های خوبی دست یافته اند.
وی اضافه كرد: وظیفه مركز درمان ناباروری كمك به افرادی است كه در محرومیت بزرگی هستند و كشور به چنین كارهای عملیاتی و تحقیقاتی می تواند تكیه كند.
وی گفت: هسته های مطالعات تحقیقاتی نجات بخش كشور است و نیروهای فكری و سرمایه های بزرگ علمی تكیه گاه بخش پژوهش و تحقیقات مراكز علمی هستند كه این نیروها فعالیت گسترده ای در مراكز درمان ناباروری دارند.
خاتمی گفت: آمار درمان ناباروری در مركز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، برای نظام سلامت غرورآفرین است و امیدوارم بتوانیم قدم هایی برای حل مشكلات كادر این مجموعه برداریم.
وی ادامه داد: مشكلات اداری و مسائل مالی مركز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان عرصه بهداشت و درمان و جهاد دانشگاهی پیگیری خواهد شد تا به نتایج خوبی دست یابیم.

* رئیس جهاددانشگاهی قم نیز در این جلسه گفت: مركز درمان ناباروری جهاددانشگاهی این استان با كادری متخصص تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناباروری را به مراجعه كنندگان ارائه می دهد.
محمد حیدری با بیان این كه سه گروه پژوهشی شامل سلول های بنیادی، مزانشیمی تولید مثل و ژنتیك ناباروری در این مركز فعالیت می كند، افزود: انجام طرح های تحقیقاتی، برگزاری سمینارهای ماهیانه، برگزاری كارگاه های آموزشی علمی و انجام prp برای درمان ضایعات غضروفی از جمله فعالیت های این گروه های پژوهشی است.
وی اضافه كرد: ذخیره خون بندناف كه برای درمان انواع سرطان ها استفاده می شود، پذیرش دانشجو برای انجام پایان نامه در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری و انجام طرح های پژوهشی از دیگر فعالیت های مركز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم می باشد.
وی گفت: اخیرا در مواردی كه زوج نابارور بیش از 2 بار درمان میكرواینجكشن استفاده كرده اند و بارداری رخ نداده است، از عمل تزریق داخل رحمی استفاده می شود كه موفقیت بالایی دارد.
در این بازدید، سید مرتضی خاتمی نایب رئیس كمیسیون پزشكی مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف مركز ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازدید نمود.
/2085/ 6133/