۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83067059
T T
۰ نفر

خراسان رضوي 16 كشتارگاه صنعتي طيور دارد

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83067059
خراسان رضوي 16 كشتارگاه صنعتي طيور دارد

مشهد- ايرنا- دبير انجمن كشتارگاههاي صنعتي طيور خراسان رضوي گفت: اين استان داراي 16 كشتارگاه صنعتي طيور است كه از اين تعداد 14 كشتارگاه فعال است.

روح الله محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سه هزار نفر به صورت مستقيم و هفت هزار نفر به شكل غيرمستقيم در اين واحدها اشتغال دارند.
وي ادامه داد: يكي از مشكلات اين كشتارگاهها مشكلات بيمه اي است و كارگران مدعي هستند خدماتي كه در قبال پرداخت حق بيمه از تامين اجتماعي مي گيرند بسيار اندك است.
دبير انجمن كشتارگاههاي صنعتي طيور خراسان رضوي گفت: تقاضاي ما اين است كه حق بيمه صنايع تبديلي بخش كشاورزي مشابه بخش كشاورزي به ميزان 10 درصد به جاي 30 درصد منظور شود چون كارگران ابن بخش در بدترين شرايط كار كرده و كمترين حقوق را دريافت مي كنند.
وي افزود: از سوي ديگر اگر كارفرما 2 يا سه ماه نتواند حق بيمه خود را بپردازد بيمه كارگر هم قطع مي شود و دفترچه بيمه وي از اعتبار ساقط مي گردد.
محمدپور ادامه داد: تقاضاي ديگر ما اين است كه موارد بازرسي از كشتارگاههاي صنعتي طيور تعديل شود و تلاش بر خطاجويي نباشد و نگاه مساعدتي تقويت شود.
دبير انجمن كشتارگاههاي صنعتي طيور خراسان رضوي گفت: بازرسان تامين اجتماعي در كشتارگاه ها مستقر شده و موارد را به طور موشكافانه بررسي مي كنند تا خطاها را پيدا كنند و اين درحالي است كه بسياري از مسائلي كه آنها به عنوان خطا از كارگران ذكر مي كنند صحيح نيست و در واقع كارگران كه برخي از آنها سواد خواندن و نوشتن هم ندارند، قادر به متقاعد كردن بازرسان تامين اجتماعي نيستند.
هم اكنون هزار و 263 واحد مجاز توليد مرغ گوشتي با ظرفيت جوجه ريزي 90 ميليون قطعه در خراسان رضوي وجود دارد و اين استان هم اكنون از نظر توليد گوشت مرغ رتبه سوم كشور را دارد.
1922/ 6053