۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83067791
T T
۰ نفر
رسانه های خارجی در برابر عظمت اربعین سكوت كرده اند

ایلام - ایرنا - وزیر كشور با اشاره به سكوت مغرضانه رسانه های جهانی در انعكاس منصفانه رویداد بزرگ اربعین گفت: ستاد مركزی اربعین باید از رسانه های خارجی برای پوشش گسترده و همه جانبه اربعین دعوت كند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در فرمانداری مهران اظهار داشت: همانطور كه برای پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن و روز جهانی قدس و دیگر رویدادهای مهم خبرنگاران خارجی به ایران سفر می كنند باید حماسه مردمی اربعین نیز انعكاس بین المللی یابد.
وی افزود: اربعین یك واقعه مختص به شیعیان یا حتی مسلمانان نیست بلكه یك رویدادی به وسعت و گستره تاریخ است و سرمنشاء همه نهضت های آزادی خواهی جهان از قیام خونین عاشورا الهام گرفته شده و اكنون نیز تداوم همان مسیر عاشورا در ابعادی بزرگتر و باشكوه تر است.
رحمانی فضلی یادآور شد: مراسم بزرگ اربعین امسال از همه نظر و از تمام ابعاد قابل مقایسه با نخستین سال برگزاری آن نیست و با نظم مطلوب و بدون مشكل برگزار می شود، اقدامات انجام شده در حوزه های خدماتی، امنیتی، انتظامات و ... صورت گرفته است و با توجه به گزارش های به دست آمده شاهد وضعیت خوبی در همه زمینه ها هستیم.
وی با بیان اینكه همه امور كنگره بزرگ اربعین از سوی خداوند متعال هدایت می شود، افزود: به لطف ایزد منان همه ساله بدون هیچ مشكل خاصی اربعین با حضور خیل عظیمی از جمعیت برگزار می شود و تردد میلیونی زائران و امنیت آنها به لطف خداوند و كمك خودجوش مردم امكان پذیر است.
وی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه كرد روادید سفر به عراق را از قبل تهیه و به روزهای پایانی موكول نكنند و مسئولان نیز همانند سال گذشته از ترددهای غیرمجاز احتمالی و بدون ویزا جلوگیری كنند.
وزیر كشور گفت: باید طرح تفصیلی و كلان برای اربعین تدوین و علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر ایلام - مهران نصب شود و نهادهای فرهنگی چون ارشاد اسلامی با نصب بنر و پرچم فضای مسیر طول ایلام به مهران را متناسب با اربعین آذین بندی كنند.
رحمانی فضلی بر ارائه خدمات بهداشتی و نظافت تاكید و از ستاد استانی اربعین نیز خواست چندین ایستگاه صلواتی در طول مسیر ایجاد كنند.
وی همچنین یادآور شد: برای جلوگیری از متضرر شدن تاجران و كامیون داران باید به آنها برای عدم مسافرت به مرز مهران اطلاع رسانی شود.
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 96 گیت خروجی در پایانه مرزی مهران برای سفر زائران اربعین به عتبات عالیات ایجاد و 6 لایه كنترلی و امنیتی ایجاد شده است.
قاسم سلیمانی دشتكی افزود: تدوین سند جامع اربعین در مراحل نهایی كار قرار دارد و با استقرار كنسولگری عراق در ایلام 16 دفتر تحت نظارت حج و زیارت به زائران خدمات صدور ویزا انجام می دهند.
وی در خصوص راه های مواصلاتی هم گفت: 102 كیلومتر زیرساخت جهت آسفالت انجام شده كه از این تعداد 44 كیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی است، ضمن اینكه یك هزار و 850 متر تونل احداث شده و 10،5 كیلومتر كمربندی در ایلام و مهدی آباد اجرا شده است.
سلیمانی دشتكی نصب روشنایی و تهویه تونل قلاجه و تلاش برای بازگشایی این تونل طی چند روز آینده، اجرای پل بان رحمان، رفع نقاط حادثه خیز، اجرای كنار گذر غربی، احداث ساختمان مانیتورینگ ستاد اربعین، اجرای 400 كیلومتر فیبر نوری، تكمیل زیرساخت های مرز چیلات، احداث سه بیمارستان صحرایی و سه درمانگاه در مهران را از دیگر پروژه های مهم استان در این حوزه برشمرد.
وی خواستار اختصاص قیر یارانه ای برای تكمیل زیرساخت ها، افزایش اعتبارات انسداد مرزی، دائمی شدن موكب ها و ایجاد فیبر نوری در كمربندی غربی شد و افزود: تلاش و رایزنی برای راه اندازی مرز چنگوله با همتای عراقی در استان واسط برای عبور كامیون داران در حال انجام است.
3032/6119