۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۲
کد خبر: 83068453
T T
۰ نفر
پلیس آلمان: عامل گروگانگیری در شهر كلن، سوری است

تهران - ایرنا - پلیس آلمان روز سه شنبه اعلام كرد كه عامل گروگانگیری در شهر كلن كه بر اثر شدت جراحات وارده از اصابت چند گلوله به بدنش در كما به سر می برد، تبعه 55 ساله سوریه می باشد كه آلمان به وی پناهندگی اعطا كرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، «كلاوس استفان بكر» مقام ارشد پلیس شهر كلن گفت كه این فرد قصد داشته است در رستوران مك دونالد در ایستگاه اصلی قطار شهر كلن در غرب آلمان با استفاده از بنزین و گاز موجب آتش سوزی شود.
این مقام ارشد یادآور شد كه این فرد در صورت عملی كردن نقشه اش، انفجار مهیبی را در این مكان رقم می زد. فرد مهاجم سپس زنی را در نزدیكی همان مكان به گروگان گرفت.
به گفته شاهدان عینی، این فرد كه سال 2015 وارد آلمان شد، با داعش در ارتباط بوده، اگرچه هیچ گونه مدركی دال بر واقعیت داشتن این ادعا ارائه نشده است.
مقام پلیس كلن گفت كه یك سند هویتی كشف شده در صحنه گروگانگیری مشخص می كند كه فرد مهاجم از حق اقامت در آلمان تا ژوئن 2021 برخوردار بوده است.
مقام مزبور یادآور شد كه عامل گروگانگیری شهر كلن در اقامتگاه آوارگان زندگی می كرده و به دلیل ناتوانی، بیكار بوده است.
آنگلا مركل صدراعظم آلمان در سال 2015 سیاست درهای باز به روی آوارگان و پناهجویان را به اجرا گذاشت كه در نتیجه آن، حدود یك میلیون پناهجو به این كشور راه یافتند.
در پی ورود آوارگان به آلمان، حمایت از گروه های افراطی در این كشور افزایش یافت تا جایی كه مراكز اسكان پناهجویان در آلمان هدف حملات قرار گرفت.
اروپام**9109*شبس*1488 **
۰ نفر