۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴
کد خبر: 83070069
T T
۰ نفر
21 مسير از رودخانه هاي مياندوآب به صيادان محلي واگذار شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست مياندوآب گفت: 21 مسير صيادي در رودخانه هاي زرينه رود و سيمينه رود حوزه اين شهرستان تقسيم و با هدف توسعه اقتصاد محلي و استفاده بهينه از منابع به صيادان بومي واگذار شد.

عليرضا بقالي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به شرايط و تعداد متقاضيان، با حضور نمايندگان صيادان و هيات نظارت و بازرسي اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي براي استفاده اين افراد قرعه كشي انجام و براي برندگان پروانه انتفاعي صيد ماهي صادر شد.
وي اضافه كرد: در طول دوران صيادي كه از پانزدهم آبان تا نيمه اول اسفند امسال طول مي كشد، به طور مستمر فعاليت صيادان مورد پايش قرار مي گيرد و در صورت بروز تخلف پروانه متخلفان لغو و افراد ديگر جايگزين مي شوند.
به گزارش ايرنا، شهرستان مياندوآب داراي 2 رودخانه سيمينه رود و زرينه رود است كه از داخل و حاشيه اين شهر عبور مي كند. 
سيمينه رود يكي از رودهاي مهم آذربايجان غربي است كه از كوهستان هاي بوكان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه مي گيرد و پس از عبور از شهرهاي بوكان و مياندوآب به درياچه اروميه مي ريزد.
رودخانه زرينه رود نيز با طول 230 كيلومتر طولاني ترين رود استان است كه در طول مسير خود شهرستان شاهين دژ و مياندوآب را مي پيمايد و به درياچه اروميه مي ريزد. 
سرچشمهٔ اين رود از كوه هاي 'چهل چشمه' در سقز استان كردستان است و در شهرستان تكاب رودخانه هاي خورخوره و ساروق و در شهرستان شاهين دژ رودخانه هاي هولاسو و هاچه سو و محمودآباد و آجرلوچاي و در مياندوآب ليلان چاي به آن مي پيوندند. 
بر روي اين رودخانه سد شهيد كاظمي بوكان قرار دارد كه ميزان آب خروجي را تنظيم مي كند.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9871/3020/2093