۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83071150
T T
۰ نفر
آیین شكرگزاری برداشت انگور در هزاوه اراك برگزار شد

اراك - ایرنا - هشتمین جشنواره شكرگزاری برداشت انگور هزاوه روستای اراك روز پنجشنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در جوارآستان مقدس امامزاده سلطان سیداحمد (ع) این روستا برگزار شد.

بخشدار مركزی اراك در حاشیه برگزاری این جشنواره به ایرنا گفت: در این جشنواره باغداران و تولید كنندگان محصولات خود را در 50 غرفه شامل نحوه عملیات تهیه شیره سفید، شیره عسل، انواع باسلق، كلوچه و نان محلی، انواع آش، غذا و دسر، انواع ترشی، لبنبات محلی، محصولات كشاورزی مانند بادام، كشمش و گردو در فضایی به وسعت بیش از پنج هزار مترمربع برای بازدیدكنندگان عرضه كرده اند.
« ابوالفضل یوسفی» افزود: همچنین در این نمایشگاه مراحل فرآوری محصولات تولیدی از انگور برای بازدیدكنندگان معرفی می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 30 میلیارد ریال گردش مالی در نمایشگاه عاید بهره برداران شد و امسال با توجه به افزایش كیفیت محصولات پیش بینی می شود، 50 میلیارد ریال گردش مالی حاصل شود.
بخشدار مركزی اراك گفت: به منظور جلوگیری از اجحاف به خریداران و ارایه محصولات به قیمت مناسب؛ نمایندگان جهاد كشاورزی، تعزیرات، صنعت و معدن و نماینده باغداران هزاوه بر فروش محصولات نظارت دارند.
یوسفی با یادآوری اینكه، استان مركزی ظرفیت های زیادی دربخش كشاورزی دارد، گفت : برگزاری جشنواره انگور در روستای هزاوه نقش مهمی در معرفی توانمندی های كشاورزی و گردشگری این روستا دارد.
وی به ارائه محصولات با كیفیت در این جشنواره اشاره كرد و گفت: فروشندگان و غرفه داران این جشنواره باید دارای شناسنامه غرفه و كد باشند.
هشتمین جشنواره انگور از26 مهرماه در روستای هزاوه آغاز و تا 4 آبان ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه بازدید كنند.
هزاوه یكی از روستاهای استان مركزی است كه در 18 كیلومتری غرب اراك قرار دارد و دارای بافت روستایی كوهستانی و آب و هوای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است.
روستای هزاوه علاوه بر ویژگی های تاریخی دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای كوهستانی و چشم اندازهای طبیعی و معماری است.
6991/3075