۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 83071275
T T
۰ نفر
كوشنر از ترامپ خواست، بن سلمان را تنها نگذارد

تهران - ایرنا - روزنامه آمریكایی «نیویورك تایمز» روز جمعه به نقل از یك منبع نزدیك به كاخ سفید فاش كرد كه «جراد كوشنر» داماد ترامپ از وی خواسته است، از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در موضوع پرونده ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد هیات حاكمه ریاض حمایت كند.

به گزارش ایرنا، این نشریه به نقل از منبعی كه آگاه خوانده شده است، افزود: او از ترامپ خواسته است كه در كنار بن سلمان بایستد و حمایت وی را رها نكند.
این منبع كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد: كوشنر گفته است كه همان گونه كه ولیعهد سعودی پیشتر توانست از انتقادات به سلامت عبور كند، این بار نیز این توانایی را خواهد داشت.
كاخ سفید بدون ذكر جزئیات، روز چهارشنبه اعلام كرد كه كوشنر درباره پرونده خاشقچی با بن سلمان تلفنی صحبت كرده است.
همچنین یك منبع آگاه به شبكه آمریكایی سی ان ان گفت: بن سلمان به صورت خصوصی با كوشنر كه روابط گسترده ای با كاخ سفید دارد، تماس گرفته تا اتهامات درخصوص دست داشتن سعودی در پرونده خاشقچی را منكر شود.
سی ان ان افزود: پس از كوشنر،جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و پس از وی «مایك پومپئو» وزیر امورخارجه ایالات متحد با بن سلمان در خصوص پرونده خاشقچی بحث و تبادل نظر كردند.
این منبع كه خواست نامش فاش نشود، گزارش داد كه تماس ها به صورت كاملا شفاف و صریح صورت گرفته است و آمریكا اعلام كرد كه همچنان این پرونده را زیر نظر دارد.
خاشقچی از دوم اكتبر (10مهر) پس از مراجعه به ساختمان كنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است. برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام كرده اند كه خاشقچی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شكنجه در كنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این كشور را ترك كرد و به آمریكا رفت. وی در مقالاتی كه در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با كانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد كرده بود.
شبس**9363** 1917