۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83072502
T T
۰ نفر
اینوكس كیش فرصتی مغتتم برای شناخت فرصتها است

كیش - ایرنا - معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد كیش گفت: اینوكس كیش 2018 موقعیتی ممتاز و مغتنم برای شناخت فرصتهای سرمایه گذاری، ارتباط بین فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، فراگیری متقابل و بهره مندی ازدانش بین المللی است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا سعیدی عصر شنبه در آستانه برپایی پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانك، بیمه و خصوصی سازی ونمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری كشور (اینوكس كیش 2018 ) در جمع خبرنگاران و دست اندركاران امور رسانه ای افزود: شبكه سازی برای رشد و توسعه، دستیابی به راهكاری مناسب برای حل مشكلات، تمركز بر گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه، راهكارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه كارآفرینی و رشد صادرات كشور از طریق مشاركت بازار سرمایه و بهره وری از توانمندی شركت های بخش خصوصی با نظر داشت شرایط روز و رویكرد به عبور موفق از شرایط و چالش های اقتصادی ازجمله محورها و اهداف این رویداد اقتصادی است.
جزیره كیش قطب گردشگری خلیج فارس از 30 مهر ماه تا 3 آبان شاهد برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری كشور و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانك، بیمه و خصوصی سازی با حضور 360 شركت داخلی و خارجی خواهد بود.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد كیش، در این نمایشگاه بین المللی كه یكی ازمهمترین رویداد های اقتصادی كشور محسوب می شود، مهمترین و اثرگذارترین بنگاه ها، سازمانها و تشكل های اقتصادی كشور حضور دارند و مجموعه ای از قابلیتها وظرفیتها، برخورداریها، تسهیلات و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعت گردشگری كشور با هدف جذب سرمایه گذاری، رونق بازار كسب وكار و افزایش تولید، معرفی و به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: برگزاری 28 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور 100 سخنران برجسته داخلی و 25 سخنران بلند پایه بین المللی، حضور هیات های دیپلماتیك بیش از 15 كشور دنیا از برنامه هایی كه همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه اینوكس 2018 در نظر گرفته شده و بیانگر اهمیت این رویداد اقتصادی است.
سعیدی همچنین تقویت حوزه تبیین جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مدیریت فنی-حقوقی مراودات بین المللی، بررسی روش های همكاری بنگاه های كوچك و متوسط ایرانی با شركای خارجی را دیگر اهداف نمایشگاه بین المللی اینوكس كیش ذكر كرد.
وی همچنین از 50 فرصت وزمینه سرمایه گذاری در منطقه آزاد كیش شناسایی و انتخاب شده كه در قالب كتاب فرصت های سرمایه گذاری در نمایش مذكور و در پنل های تخصصی آن ارائه خواهد شد .

جزیره كیش به عنوان یك منطقه آزاد اقتصادی و برخوردار از مزیت‌های فراوان خدماتی و زیرساختی با جاذبه های بی بدیل گردشگری و اقامتی و موقعیت ممتاز جغرافیای در آبهای خلیج فارس می تواند به عنوان دروازه مبادلات تجاری، همكاری اقتصادی و تعاملات فرهنگی كشور در سطوح ملی ، منطقه ای و جهاتی ایفای نقش كند.
1339