۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83073156
T T
۰ نفر

اختلاس گر ميلياردي در كردستان دستگير شد

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83073156
اختلاس گر ميلياردي در كردستان دستگير شد

سنندج - ايرنا - فرمانده انتظامي كردستان گفت: فردي كه با سوء استفاده از موقعيت شغلي، اقدام به اختلاس 160 ميليارد ريالي در شعبه يكي از بانك هاي اين استان كرده بود، دستگير شد.

سردار مسعود خرم نيا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در پي ارجاع مرجوعه اي از طريق مرجع قضايي به دادخواهي يكي از بانك هاي عامل در استان مبني بر دسترسي غير مجاز به سامانه هاي بانك، بلافاصله اكيپي از مامورين پليس فتا تعيين و بررسي موضوع در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد يكي از كاركنان بانك مربوطه از طريق دسترسي غيرمجاز به كاربري يكي ديگر از همكاران خود، مبالغ زيادي را به حساب هاي ديگر منتقل كرده است.
سردار خرم نيا اضافه كرد: بلافاصله كارآگاهان پليس فتا با هماهنگي مرجع قضايي كارمند مورد نظر را كه بي خبر از اعلام شكايت بانك بود و هنوز در محل كار حضور داشت، دستگير كردند.
وي يادآور شد: در بررسي هاي اوليه، كارشناسان پليس فتا با جمع آوري مستندات لازم به اين نتيجه رسيدند متهم عمل مجرمانه را در سه مرحله طراحي و اجرا كرده است.
فرمانده انتظامي كردستان گفت: در مرحله اول متهم در اقدامي، پيامك يك شركت معتبر با گردش مالي بالا و 68 مشتري بانك را كه داراي گردش مالي پايين بودند را غير فعال و با باطل كردن كارت هاي صادره قبلي، كارت هاي جديد به تعداد 68 فقره صادر مي كند.
وي تاكيد كرد: متهم در مرحله دوم با بدست آوردن رمز كاربري يكي از همكاران خود از حساب شركت معتبر مبلغي بيش از 160 ميليارد ريال به صورت غير مجاز برداشت مي كند.
سردار خرم نيا افزود: او اين مبالغ را به حساب 68 نفر از مشتريان بانك كه داراي حساب هايي با موجودي پايين بودند، واريز مي كند.
وي اظهار داشت: اين متهم در مرحله سوم قصد تبديل وجوه اختلاس شده به طلا و ارز را داشت و تا مبلغ چهار ميليارد ريال را نيز تبديل كرده بود اما مابقي وجوه در حساب ها موجود است.
سردار خرم نيا يادآور شد: پس از جمع آوري مستندات و ادله جرم، متهم در بازجويي هاي فني و علمي به بزه انتسابي معترف شد و گفت: قصد خروج از كشور را داشته كه توسط پليس دستگير مي شود.
وي تاكيد كرد: با اقدام سريع كارشناسان پليس فتا وجوه اختلاس شده به حساب شركت مسترد و متهم با قرار وثيقه مناسب بازداشت و به اتهام دسترسي و برداشت غير مجاز از حساب هاي بانكي، جعل داده هاي رايانه اي و كلاهبرداري رايانه اي روانه زندان مركزي سنندج شد.
فرمانده انتظامي كردستان به كاركنان بانك ها توصيه كرد در حفظ و نگهداري رمز كاربري خود نهايت دقت را معمول و به صورت دوره اي نسبت به تغيير رمز حساب كاربري خود اقدام كنند.
6108/9102