۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83073855
T T
۰ نفر

سرمايه گذاران سينماهاي اروميه را احيا مي كنند

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83073855
سرمايه گذاران سينماهاي اروميه را احيا مي كنند

اروميه - ايرنا- مشاور اجرايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: بخش خصوصي پس از بازديد كامل، براي احياي سينماهاي اروميه اعلام آمادگي كرده است.

سيدميكاييل محمدي روز يكشنبه در جلسه مسوولان حوزه سينما، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي و اصحاب رسانه افزود: قرار بود سرمايه گذار سينماها در شهريورماه وارد آذربايجان غربي شود كه پس از پيگيري ها تا 2 روز قبل اين سرمايه گذاران وارد استان شده اند.
وي اضافه كرد: رقم دقيق سرمايه گذاري براي احياي سينماهاي اروميه 40 تا 50 ميليارد ريال است كه اميدواريم از ظرفيت بخش خصويص در اين حوزه بيشتر استفاده شود.
وي ادامه داد: تخريب و بازسازي سينما آزادي و بازسازي سينما انقلاب در راستاي تبديل آن به سه سالن سينمايي در كنار افزايش ظرفيت سينما ايران به يكهزار نفر از جمله طرح هاي در نظر گرفته شده براي سينماهاست.
وي بيان كرد: اجراي جنگ و همايش، آيين هاي توديع و معارفه از جمله طرح هايي است كه براي اين سالن ها در نظر گرفته مي شود.
مشاور اجرايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: اين استان به لحاظ جمعيتي در رديف بالاتري از بسياري استان هاي ديگر قرار دارد ولي وضعيت سينماهاي آن نامطلوب است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه بيان كرد: اگر در دوره اي سينماهاي استان شكوفا بوده و امروز اين وضعيت وجود ندارد، بايد آسيب شناسي كرده و علل و عواملي كه باعث شده سينماهاي استان به اين وضعيت دچار شود مورد بررسي قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر خداياري افزود: 16 استان كم برخوردار در كشور وجود دارد كه آذربايجان غربي نيز جزو اين 16 استان كم برخوردار كشور در زمينه سينماهاست.
وي يكي از مولفه هاي اشتغال را سرمايه گذاري عنوان كرد و ادامه داد: مولفه لازم براي سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذار امنيت است و بايد فضا چنان آماده و مطلوب شود تا سرمايه گذاران احساس امنيت و آرامش كنند.
وي اضافه كرد: براي احياي سينماهاي آذربايجان غربي حداقل 600 ميليارد ريال لازم است.
مسعود يكاني مدير امور سينماهاي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه بيان كرد: سينما يكي از تاثير گذارترين رسانه هاست و استراتژي حوزه هنري براين است كه سه سينماي استان فعال بماند و علاوه براين خون تازه اي به رگ هاي سينماي استان تزريق شود.
به گزارش ايرنا، درحال حاضر 22 سينماي فعال و غيرفعال در آذربايجان غربي وجود دارد كه 13 سينما در تملك حوزه هنري، 2 سينما در تملك هلال احمر، يك سينما تحت تملك شهرداري بوكان و يك سينما درخوي، سه سينما در اروميه و يك سينما نيز درتكاب احداث شده است.
براساس اين گزارش هم اكنون سه سينما در اروميه و يك سينما در خوي فعال است و از اول انقلاب تاكنون 26 فيلم در استان ساخته شده است.
همچنين شهرستان هاي چالدران، چايپاره، پيرانشهر، شوط و پلدشت فاقد سينما است وتاكنون سينمايي دراين شهرها ساخته نشده است.
8135/2093