۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83074822
T T
۰ نفر
هدف طرح استحقاق سنجي بيمه شدگان رفع هم پوشاني بيمه اي است

ياسوج- ايرنا- مديركل آموزش و توانمند سازي سازمان بيمه سلامت از استقرار كامل و اجراي طرح استحقاق سنجي در اين نهاد خبر داد و گفت: علاوه برسنجش نوع بسته هاي خدمتي براي بيمه شدگان، هدف و كاركرد اساسي آن رفع هم پوشاني در نظام بيمه اي است.

به گزارش ايرنا، اميدكريميان روز دوشنبه در همايش گراميداشت هفته بيمه سلامت كهگيلويه وبويراحمد در ياسوج اظهار داشت: اين سازمان براي رفع چالش هم پوشاني در نظام بيمه‌اي اقدام به ايجاد پايگاه اطلاعات بيمه شدگان درمان كرده و تمامي سازمان‌هاي بيمه گر مكلفند اطلاعات بيمه‌اي خود را وارد اين سامانه كنند.
كريميان يادآور شد: سازمان بيمه سلامت نيز اطلاعات اين پايگاه را به سازمان تأمين اجتماعي ارائه مي‌دهد و چنانچه موارد مشترك و هم پوشاني بيمه‌اي وجود داشته باشد نسبت به مسدودسازي و رفع هم پوشاني اقدام خواهد شد.
وي با بيان اينكه مطالبات موسسات و مراكز درماني طرف قرارداد به عنوان يكي از اقدام هاي برجسته اين نهاد از سال جاري به روزرساني شده است، گفت: حتي با تاكيد رئيس سازمان در برخي حوزه ها همچون نظام ارجاع و بيمه شدگان روستايي سقفي براي پرداخت هزينه ها تعريف نشده است.
كريميان ابراز داشت: تا قبل از دولت هاي يازدهم و دوازدهم ميزان بدهي سازمان ها و موسسات طرف قرارداد بيمه سلامت به بيش از يك سال تا 14 ماه مي رسيد كه هم اينك ميانگين مطالبات آنها به حدود سه تا چهارماه كاهش يافته است.
مديركل آموزش سازمان بيمه سلامت ادامه داد: مطالبات موسسه هاي دولتي طرف قرارداد در سال جاري به ميزان 70درصد از قبل و به صورت «علي الحساب» پرداخت شده است.
وي حذف دفترچه هاي درماني را از ديگر برنامه ها و اولويت هاي اصلي سازمان بيمه سلامت ذكر كرد و گفت: اين مهم هم اينك در سطح بيمارستان ها و موسسه هاي دولتي طرف قرارداد اجرايي شده است.
طرح حذف دفترچه ها تاكنون در بيش از 600بيمارستان عملياتي و اجرا شده است.
مديركل بيمه سلامت كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: حدود 40 هزار مورد هم پوشاني بيمه‌اي در سطح استان شناسايي شده كه براي رفع اين چالش اقدامات و تمهيدات لازم انديشيده شده است.
سيد يدالله حسيني مجموع بيمه شدگان زيرپوشش بيمه سلامت استان اعم از همگاني، كاركنان دولت ، روستايي و ساير بيمه ها را افزون بر 519 هزار نفر دانست و گفت: حدود 344 هزار نفر از اين تعداد بيمه شدگان روستايي هستند.
وي تصريح كرد: سالانه افزون بر 500 ميليارد ريال به اين تعداد بيمه شده روستايي در قالب خدمات درماني سطح يك به آنان ارايه مي شود.
مديركل بيمه سلامت كهگيلويه وبويراحمد گفت كه خدمات بهداشتي و درماني در بين روستاييان اين استان پس از اجراي طرح تحول سلامت به حدود پنج برابر افزايش يافته است.
حسيني اظهار داشت كه ميزان سرانه درمان در طرح پزشك خانواده روستايي و شهرهاي زير 100هزار نفر اين استان از 210هزار ريال قبل از اجراي طرح تحول سلامت اكنون به بيش از 960 هزار ريال رسيده است.
وي يادآور شد: با آغاز دولت تدبير و اميد چتربيمه اي براي تمامي اقشار مختلف جامعه فراهم شد و بيش از 48 هزار نفر كه فاقد هرگونه پوشش بيمه اي بودند هم اينك زيرپوشش بيمه سلامت قرار گرفته اند.
حسيني تاكيد كرد: بيمه سلامت بيش از 40 درصد هزينه‌هاي درماني بيماران بستري،70 درصد هزينه بيماران سرپايي و كل هزينه بيماران خاص را پرداخت مي‌كند.
مديركل بيمه سلامت كهگيلويه وبويراحمد ادامه داد: هم اينك 385موسسه درماني در اين استان طرف قرارداد با بيمه سلامت هستند.
در اين همايش همچنين برخي موسسه ها و پزشكان طرف قرارداد و برخي از نهادها و متوليان امر در حوزه بيمه سلامت كهگيلويه وبويراحمد تجليل شدند.
27مهر تا سوم آبان به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است.
3016/1662