۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83074975
T T
۰ نفر
موكب حضرت زهرا(س) در ملاير آماده پذيرايي از زائران حسيني است

همدان- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير گفت: موكب حضرت زهرا(س) كه در محور ورودي ملاير به اراك برپا شده است، آمادگي لازم براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني را دارد.

به گزارش ايرنا، سعيد كتابي روز دوشنبه در بازديد از موكب حضرت زهرا(س) بيان كرد: اين موكب از 28 مهرماه در محور ورودي ملاير به اراك مقابل آرامستان بهشت هاجر داير شده و تا چند روز پس از اربعين آماده خدمت رساني به زائران است.
وي افزود: روزانه بيش از 50 تن از خادمان اين موكب به زائران اربعين حسيني خدمات ارايه مي دهند.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير ادامه داد: در زير مجموعه جلسه هاي ستاد اربعين اين شهرستان 9 كميته شكل گرفت و وظايف هر يك از دستگاه ‌هاي اجرايي مشخص شد.
كتابي با بيان اينكه با كمك‌ ها و مشاركت هاي خوب مردمي اين موكب چندين سال است كه به زائران اربعين حسيني خدمات ارايه مي دهد، افزود: موكب حضرت زهرا(س) به عنوان يك موكب نمونه در غرب كشور افتخار خدمت ‌رساني به زائران حسيني را دارد.
وي يادآور شد: بر اساس تصميم ستاد مركزي اربعين مبني بر تجميع موكب ‌ها، موكب حضرت زهرا(س) موكب اصلي ملاير است، در حاليكه 2 موكب فرعي نيز در مسير ملاير به نهاوند در اين ايام فعال هستند.
كتابي اظهار داشت: در اين موكب با همكاري تعدادي از دستگاه هاي اجرايي شهرستان و همچنين كمك‌ هاي مردمي سه وعده ‌غذاي گرم به زائراني كه از اين مسير عبور مي ‌كنند، داده مي ‌شود.
وي ادامه داد: خدمات جانبي همچون حضور روحاني و پاسخگويي به مسايل شرعي، خدمات پزشكي و وجود امكانات بهداشتي در موكب حضرت زهرا(س) به زائران ارايه مي شود.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير با بيان اينكه اين خدمات، رضايت مندي زائران را طي سال هاي گذشته فراهم كرده است، گفت: اين خدمات امسال نيز به نحو مطلوب در حال ارايه به زائران است.
كتابي با تقدير از حضور خيران در خدمت رساني به زائران اربعين حسيني افزود: اداره اوقاف و امور خيريه يكي از ظرفيت‌ ها و قابليت‌ هاي خوب اين شهرستان است كه امسال نيز همانند سال هاي گذشته كمك‌ هاي مناسبي را در برپايي موكب داشت.
وي با اشاره به تجهيز چند مكان براي اسكان اضطراري زائران يادآور شد: تهميدات لازم براي انتقال و استقرار موكب حضرت زهرا(س) پس از اربعين و برگشت زائران در روستاي «گوراب» انديشيده شده است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته بيش از يكصد هزار پرس غذاي گرم بين زائران اربعين حسيني در اين موكب توزيع‌ شد.
امسال نيز با هماهنگي اداره اوقاف و امور خيريه ملاير و مشاركت مردمي روزانه پنج هزار پرس غذاي گرم، 2 هزار وعده صبحانه و پنج هزار ميان وعده در موكب حضرت زهرا(س) بين زائران توزيع مي شود.
موكب حضرت زهرا(س) در پنج كيلومتري محور ملاير به اراك مقابل آرامستان بهشت هاجر ملاير داير شده است.
7528/2090