۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۹
کد خبر: 83075042
T T
۰ نفر
رویداد بین المللی «اینوكس كیش 2018 » كلید خورد

كیش - ایرنا - دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری كشور با عنوان «اینوكس كیش 2018» و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانك، بیمه و خصوصی سازی با مشاركت 360 شركت داخلی و خارجی روز دوشنبه در مركز همایش های جزیره كیش گشایش یافت .

به گزارش ایرنا، آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی، رییس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار هرمزگان، رییس شورای عالی بیمه مركزی، مدیران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی كشور در مركز همایشهای بین المللی جزیره كیش برگزار شد.
در قالب این رویداد كه از ابعاد ملی و بین المللی مهمترین رویداد اقتصادی كشور محسوب می شود، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری كشور،360 شركت داخلی و خارجی آخرین توانمندی های و دستاوردهای خود را در زمینه‌های اقتصادی، بورس، بانك، بیمه، خصوصی سازی، سرمایه گذاری و امكانات مالی در گستره 21 هزار متربع به نمایش گذاشته اند.
گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه، جذب سرمایه، تمركز بر راهكارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه كارآفرینی و رشد صادرات كشور از طریق مشاركت بازار سرمایه، توانمند سازی شركت های بخش خصوصی در مواجه با چالش های اقتصادی پیش رو از جمله محورها و اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.
تقویت حوزه فناوری های دانش بنیان، مباحث مربوطه به ارزهای دیجیتال، چگونگی و نحوه تراكنش های بین المللی در فضای جدید پیش رو، تبیین جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مدیریت فنی-حقوقی مراودات بین المللی در سایر محدودیت های تجاری، بررسی روش های همكاری بنگاه های كوچك و متوسط ایرانی با شركای خارجی از دیگر اهداف نمایشگاه بین المللی اینوكس كیش است.
همچنین برگزاری 28 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور بیش از 100 سخنران برجسته داخلی و 25 سخنران بلند پایه بین المللی، استقبال شركت های بزرگ خارجی و داخلی، حضور هیات های دیپلماتیك بیش از 15 كشور دنیا بیانگر اهمیت این رویداد بزرگ اقتصادی در عرصه ملی و بین المللی است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد كیش، مشاركت و همكاری نهادهای تاثیرگذار اقتصادی دولتی و بخش خصوصی كشور از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران، سازمان خصوصی سازی، انجمن مالی اسلامی ایران، REDMoney Group، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، پژوهشكده بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، شركت Capital Intelligence، انجمن شركت های مشاور سرمایه گذاری و نظارت بر طرح ها، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، شركت Dentons Europe LLP، شركت بورس اوراق بهادار تهران، شركت فرابورس و بسیاری از شركت ها و سازمان ها در نشست ها و همایش های جانبی رویداد KishINVEX 2018 خبرداد و انرا از شاحصه های كیفی این نمایشگاه ذكر كرد.
محمد رضا سعیدی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی كشور، برگزاری این رویداد بزرگ را با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نخبگان و كارشناسان اقتصادی كشور، فرصت مناسبی برای هم افزایی و گسترش تعاملات داخلی و بین المللی و نیز معرفی فرصت های سرمایه گذاری كشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست.
كارشناسان و صاحب نظران مسائل اقتصادی، نمایشگاه كیش اینوكس را فرصتی برای شناسایی اقتصاد ایران به جهانیان می دانند و معتقدند این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای شناخت موانع، زیر ساختها و همچنین شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در كشور باشد.
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری كیش طی سال‌های اخیر امكان تبادل نظر، افزایش آگاهی و شناخت از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش مالی و چگونگی تامین منابع مالی، شناسایی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را فراهم كرده و موجب ارتقای روش‌ها و فرآیندهای اجرایی، افزایش ارتباط و تعامل مخاطبان در جایگاه‌های مختلف بازارهای مالی شده است.
برگزاری نمایشگاه كیش اینوكس با هدف بهره مندی از مزایای تجارت آزاد بین‌المللی، ورود و خروج بدون مانع سرمایه‌ها، انتقال آسان‌تر تكنولوژی و بالاخره ایجاد منفعت برای كشور میزبان شكل می گیرد.
اینگونه نمایشگاهها نه ‌تنها در ایران، بلكه در بسیاری از كشورها بویژه در مناطق آزاد در اولین مرحله به مخاطبان وجود ساختاری پویا، منعطف، قوانین و مقرراتی سهل و كارآ را نشان می‌دهد.
جزیره كیش به عنوان یك منطقه آزاد اقتصادی و برخوردار از مزیت‌های فراوان خدماتی و زیرساختی با جاذبه های بی بدیل گردشگری و اقامتی و موقعیت ممتاز جغرافیای در آبهای خلیج فارس می تواند به عنوان دروازه مبادلات تجاری، همكاری اقتصادی و تعاملات فرهنگی كشور در سطوح ملی ، منطقه ای و جهانی ایفای نقش كند.
1341 / 1339