۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83075623
T T
۰ نفر
25 هزار دانش آموز خارجی در سیستان و بلوچستان تحصیل می كنند

زاهدان - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 25 هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس این استان مشغول تحصیل شده اند.

علیرضا نخعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تاكیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پذیرش اتباع بیگانه و تحصیل رایگان، آمار این دانش آموزان در سیستان و بلوچستان امسال با 25 هزار نفر نسبت به 16 هزار نفر پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
وی گفت: 480 میلیارد ریال در سال تحصیلی 96 -97 برای تحصیل رایگان اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
مدیركل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تحصیل هر دانش آموز در استان برای دولت 2 میلیون و 100 هزار تومان هزینه در بردارد كه این هزینه برای كودكان اتباع بیگانه همچون ایرانیان به طور رایگان انجام می شود.
نخعی ادامه داد: امسال 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز كردند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان یكی از استان های مرزی همواره پذیرای اتباع دیگر كشورها به ویژه كشورهای همسایه بوده كه بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهرها سكونت دارند.
دانش آموزان اتباع بیگانه همواره در سیستان و بلوچستان امكان تحصیل با ارائه مدارك لازم داشته و دارند و در سال تحصیلی گذشته نیز با توجه به تاكید رهبر معظم انقلاب حتی اتباع خارجی كه به صورت غیرمجاز در این استان اقامت دارند از نعمت تحصیل و آموزش برخوردار شده اند.
اداره كل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با همكاری استانداری و سایر دستگاههای دست اندركار در شهرهای مختلف این استان با آغوشی باز پذیرای كودكان اتباع خارجی در مدارس است.
7316 **6081
۰ نفر