۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 83076024
T T
۰ نفر

23 محموله دام زنده غيرمجاز به مقصد نرسيد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 83076024
23 محموله دام زنده غيرمجاز به مقصد نرسيد

بيرجند - ايرنا - رئيس شبكه دامپزشكي نهبندان گفت: از شروع امسال تاكنون 23 محموله دام زنده غيرمجاز كه از سيستان و بلوچستان به ساير نقاط كشور حمل مي‌شد، قبل از رسيدن به مقصد در اين شهرستان متوقف شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي شبكه دامپزشكي نهبندان محمد راه انجام افزود: اين محموله ها شامل 92 نفر شتر، 131 راس گوسفند، 16 راس گاو و يك محموله حامل 6 هزار جلد پوست گوسفند بوده است.
وي گفت: بتازگي خودرو يخچال دار حامل پنج راس گاو فاقد مجوز بهداشتي - قرنطينه اي دامپزشكي كه در مسير زابل - نهبندان تردد مي كرد با همكاري پاسگاه انتظامي معدن حاجات شهرستان نهبندان متوقف شد.
رئيس شبكه دامپزشكي نهبندان اظهار داشت: در راستاي كنترل بهداشتي حمل دام و جلوگيري از انتشار بيماري هاي واگيردار و قابل انتقال از دام به انسان، متخلفان دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي گفت: رعايت قوانين قرنطينه‌اي و امنيت زيستي نخستين خط دفاعي در مقابل هر بيماري است و هرگونه كم كاري و غفلت در حوزه امنيت زيستي، صنعت دامپروري را به خطر انداخته و موجب بروز خسارات اقتصادي سنگين و غيرقابل جبران مي شود.
راه انجام افزود: جابجايي و حمل و نقل هر نوع دام و طيور و فرآورده هاي خام دامي بدون اخذ مجوز بهداشتي - قرنطينه اي دامپزشكي ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد مي شود.
وي از دامداران و دلالان دام خواست براي پيشگيري از شيوع بيماري تب برفكي، از جا به جايي دام زنده بدون هماهنگي با شبكه دامپزشكي خودداري و نسبت به اخذ مجوز حمل بهداشتي - قرنطينه‌اي دامپزشكي اقدام كنند.

* توقيف محموله گوشت غيرمجاز در فردوس
رئيس شبكه دامپزشكي فردوس نيز از كشف و توقيف بيش از 400 كيلوگرم گوشت غير مجاز در اين شهرستان خبر داد.
جواد ذوالفقاري افزود: با توجه به وظيفه قانوني و ذاتي دامپزشكي در تضمين سلامت مردم، در بازديد هاي انجام شده توسط بازرسين اداره نظارت بر بهداشت عمومي شهرستان فردوس، يك محموله با وزن بيش از 400 كيلو گرم گوشت منجمد بسته‌بندي شده فاقد برچسب و مشخصات توليد و نوع گوشت و نام و نشان معتبر توقيف شد.
وي تصريح كرد: دريافت، نگهداري و عرضه هرگونه فرآورده خام دامي بايد مطابق با ضوابط دامپزشكي انجام شود و اين شبكه با جديت تمامي محموله هاي فرآورده خام دامي وارد شده به شهرستان را رهگيري و در صورت مغايرت با دستورالعمل هاي بهداشتي، به دليل تهديد بهداشت عمومي جامعه با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.
3215*3028