فردا آخرين مهلت ثبت نام صدور رواديد اربعين در خوزستان است

اهواز- ايرنا – مديركل حج و زيارت استان خوزستان گفت: فردا جمعه چهارم آبان ماه آخرين مهلت براي صدور رواديد اربعين حسيني در استان است.

ناصر حويزاوي شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ، در پاسخ به اين سوال كه دليل سرگرداني متقاضيان رواديد در دفاتر زيارتي چيست، پاسخ داد: صدور رواديد براي زائران اربعين حسيني هيچگونه معطلي ندارد.
وي ادامه داد: برابر اطلاعيه هاي قبلي صدور رواديد در دفاتر زيارتي دركمتر از 48 ساعت فراهم شده و از زائران درخواست مي شود تا براي صدور رواديد به مراكز معتبر و زير نظارت سازمان حج و زيارت مراجعه كنند.
مديركل حج و زيارت خوزستان يادآور شد: ويزاهايي كه ارزانتر از سامانه سماح صادر مي شود، تقلبي است و تاكيد مي شود كه زائران اربعين ويزاهاي تقلبي ارزان قيمت را خريداري نكنند.
حويزاوي آخرين مهلت ثبت نام صدور رواديد را فردا جمعه 4 آبان ماه اعلام كرد و افزود: متقاضياني كه تا پايان اين مهلت در سامانه سماح براي شركت در پياده روي اربعين ثبت نام كنند؛ رواديد آنها ظهر شنبه تحويل داده مي شود.
وي عنوان كرد: تا كنون 158 هزار رواديد در استان خوزستان صادر شده و تعداد چهار هزار نفر نيز هم اكنون در نوبت دريافت رواديد هستند كه فرايندهاي صدور آن با سرعت در حال انجام است.
مديركل حج و زيارت خوزستان با اشاره به اينكه سه كنسولگري كشور عراق در شهرهاي اهواز، سوسنگر و آبادان در اين زمينه فعاليت مي كنند، گفت: در حال حاضر عبور زائران اربعين از مرزهاي شلمچه و چذابه روان است.
بر اساس اين گزارش ، در سال گذشته 380هزار زائر از چذابه و 650هزار زائر از مرز زميني شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
گفتني است، در استان خوزستان مرزهاي شلمچه و چذابه 2 گذرگاه زائران اربعين حسيني براي سفر به كربلاي معلي و عتبات عاليات هستند.

7148/6002