۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83079101
T T
۰ نفر
تردد زائران اربعين در عراق روان است

شلمچه - ايرنا - سركنسول ايران در بصره گفت: با تمهيدات انديشيده شده تردد زائران اربعين حسيني در عراق روان و بدون مشكل پيش مي رود.

به گزارش ايرنا احمد سياهپوش روز جمعه در جريان بازديد از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين پايانه از لحاظ امكانات و زيرساخت ‌هاي ايجاده شده نسبت به سال ‌هاي گذشته داراي توسعه و پيشرفت عمراني قابل ملاحظه است.
وي با بيان اينكه خدمات رساني خوبي در شلمچه ايران و شلمچه عراق به زائران اربعين حسيني ارائه شده گفت: امسال با تمامي توطئه ها و برنامه هايي كه دشمن از طريق دستگاه هاي تبليغاتي داشت با حضور حماسي زائران اربعين شاهد همايش بزرگ ديگر در جهان اسلام هستيم.
سياهپوش افزود: تردد زائران اربعين در مسير شلمچه تا كربلا روان است و خدماتي نيز با كمك دولت و مردم عراق براي زائران تدارك ديده شده و در حال اجراست.
وي تصريح كرد: خودروهاي بصره و استان هاي جنوب عراق براي جا به جايي زائران به كربلا وارد مرز اين كشور در شلمچه شدند تا زائران براي تردد با مشكل مواجه نشوند.
سر كنسول ايران در عراق گفت: با توجه به تردد زياد در روزهاي پاياني اربعين معمولا با كمبود خودرو براي جا به جايي زائران در خاك عراق مواجه مي شويم كه اين مشكل نيز امسال كمتر از سال هاي گذشته است.
وي اظهار داشت: تا صبح امروز حدود 430 هزار زائر ايراني و اتباع خارجي از طريق مرز شلمچه وارد خاك عراق شدند.
سياهپوش تصريح كرد: تمهيدات لازم براي بازگشت زائران اربعيني به كشور انديشيده شده و انتظار مي رود زائران در بازگشت نيز به توصيه ها لازم توجه كنند.
سركنسول ايران در بصره در سفر به شلمچه روند تردد و خدمت رساني به زائران را مورد بازديد قرار داد.
13 هزار خادم در مرز شلمچه به زائران اربعين حسيني خدمت رساني مي كنند.
شلمچه يكي از 2 گذرگاه مرزي تردد زائران اربعين حسيني در استان خوزستان است.
گذرگاه مرزي شلمچه در 15 كيلومتري خرمشهر قرار دارد.
7104/6068