۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83079106
T T
۰ نفر
اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت مسلمانان است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور وحدت و نمایش قدرت مسلمانان و تصویر هویت اصلی امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینكه امام حسین بعنوان ثروت و بركت عالم اسلام تمام اقوام، نژادها و رنگ ها را یك جا جمع كرده ، افزود: برای شناخت از هویت جوانان ما باید به عاشورا، محرم و اربعین نگاه كرد.
وی اظهار داشت: عشق به امام حسین مثل شیرازه كتاب، اوراق قومی ایران را محكم به هم مرتبط و مجموعه واحد درست كرده كه هرگز گسستنی نیست.
عاملی با بیان اینكه آمریكا اگر می خواهد میزان انسجام اقوام ایرانی را بسنجد به اربعین نگاه كند، افزود: با توجه به اینكه رفته رفته شعارهای جهانی امام حسین (ع) اهل سنت را نیز به خود جذب كرده، راهپیمایی اربعین به مظهر وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است.
خطیب جمعه اردبیل بیان كرد: امام حسین (ع) به حق نقطه اشتراك اهل سنت و شیعه است و یك حسن و امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است كه به راهپیمایی اعتراض جهانی علیه استكبار تبدیل شده و غربی ها اخبار این راهپیمایی را سانسور می كنند.
وی در ادامه با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقچی گفت: موضع گیری های جزیی ترامپ بر علیه عربستان كه اخیرا صورت گرفت به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان نبود بلكه به خاطر انتخابات 2 هفته آینده آمریكاست.
عاملی بیان كرد: مرگ خاشقچی ماهیت آل سعود و وهابیت را برملا و حیثیت آنها را با خاك یكسان كرد بطوری كه انگار همه دنیا از جمله روزنامه نگاران، آژانس های خبررسانی، نمایندگان مجلس كشورها، دولت ها، نهادهای بین المللی و نهادهای مردمی علیه آنها برخاسته است.
امام جمعه اردبیل با اشاره به سفر اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریكا به جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: هدف سفربولتون به این كشورها موضوع فشار به ایران بود اما وی دست خالی به واشنگتن برگشت.
7110/ 1257