۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83079192
T T
۰ نفر
تردد زائران اربعین در خاك عراق روان است

شلمچه - ایرنا - سركنسول ایران در بصره گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تردد زائران اربعین حسینی در عراق روان است و بدون مشكل پیش می رود.

به گزارش ایرنا، احمد سیاهپوش روز جمعه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پایانه از لحاظ امكانات و زیرساخت ‌های ایجاده شده نسبت به سال ‌های گذشته دارای توسعه و پیشرفت عمرانی قابل ملاحظه ای است.
وی با بیان اینكه خدمات رسانی خوبی در شلمچه ایران و شلمچه عراق به زائران اربعین حسینی ارائه شده ، گفت: امسال با تمامی توطئه ها و برنامه هایی كه دشمن از طریق دستگاه های تبلیغاتی داشت با حضور حماسی زائران اربعین شاهد همایش بزرگ دیگر در جهان اسلام هستیم.
سیاهپوش افزود: تردد زائران اربعین در مسیر شلمچه تا كربلا روان و خدماتی نیز با كمك دولت و مردم عراق برای زائران تدارك دیده شده و در حال اجرا است.
وی تصریح كرد: خودروهای بصره و استان های جنوب عراق برای جا به جایی زائران به كربلا وارد مرز این كشور در شلمچه شدند تا زائران برای تردد با مشكلی مواجه نشوند.
سر كنسول ایران در عراق گفت: با توجه به تردد زیاد در روزهای پایانی اربعین معمولا با كمبود خودرو برای جا به جایی زائران در خاك عراق مواجه می شویم كه این مشكل نیز امسال كمتر از سال های گذشته است.
وی اظهار داشت: تا صبح امروز حدود 430 هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه وارد خاك عراق شدند.
سیاهپوش تصریح كرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعینی به كشور اندیشیده شده و انتظار می رود زائران در بازگشت نیز به توصیه ها لازم توجه كنند.
سركنسول ایران در بصره در سفر به شلمچه روند تردد و خدمت رسانی به زائران را مورد بازدید قرار داد.
13 هزار خادم در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می كنند.
شلمچه یكی از 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان است.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068/6064
۰ نفر