۶ آبان ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 83080906
T T
۰ نفر
محدودیت‌ ترافیكی برخی راههای كشور در ایام اربعین

‌تهران - ایرنا - مركز مدیریت راههای كشور محدودیت های ترافیكی ایام اربعین حسینی را در برخی از راه های برون شهری استان های خوزستان ، ایلام، لرستان و كرمانشاه اعلام كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، در استان خوزستان تردد‌ كامیون و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 7 روز شنبه 12 آبان ماه در محورهای اهواز - سوسنگرد، بستان - چزابه، اهواز - خرمشهر و شلمچه و بالعكس ممنوع است؛ برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد ولی خودروهایی كه قصد رفتن به خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز - آبادان - خرمشهر و بالعكس تردد كنند.
تردد‌ اتوبوس‌ها تا ساعت 7 روز 12 آبان ماه سال جاری در محور هفتگل - باغملك - ایذه - دهدز - شهركرد و بالعكس ممنوع است و مسیر اهواز - اندیمشك - خرم آباد - الیگودرز - اصفهان - شهركرد و بالعكس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

** استان ایلام
تردد‌ تریلرها، كامیون و كامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 روز یكشنبه 13 آبان ماه سال جاری از مسیرهای منتهی به دهلران - مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملكشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع است.

** استان لرستان
تردد‌ تریلرها، كامیون‌ها و كامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 7 صبح روز 12 آبان ماه سال جاری در محورهای پل‌دختر - اسلام آباد و پل‌دختر - اندیمشك و بالعكس ممنوع شده است.

** جاده‌های‌ استان كرمانشاه
تردد‌ تریلرها، كامیون‌ها و كامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 صبح روز 13 آبان ماه سال جاری در محورهای اسلام آباد غرب - پل‌دختر و حمیل - سرابله و بالعكس ممنوع است و مسیر جایگزین محور اسلام آباد - قلاجه خواهد بود.

** محدودیت‌ ترافیكی تردد خودروهای ترانزیتی
ترد‌د خودروهای ترانزیت و كامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی تا ساعت 7 روز یكشنبه 13 آبان ماه سال جاری در مسیرهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه كمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیكی ممنوع شده است.

‌** محدودیت‌های ترافیكی تاكسی‌های درون شهری
تردد تاكسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین 97 تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه 15 آبان ماه سال جاری در محورهای خارج از شهر ممنوع خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی در كربلا شركت كنند كه 150 هزار نفر آنها با استفاده از پروازهای هوایی عازم نجف و یا بغداد شوند بیش از 300 هزار نفر با قطار و بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر دیگر با استفاده از ناوگان حمل ونقل جاده ای و خودروهای سواری عازم پایانه های مرزی شوند.
امسال چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین مصادف با هشتم آبان است اما زائران از یك هفته پیش سفر معنوی خود را آغاز كرده اند؛ سفرهای بازگشت زائران از همان روز اربعین آغاز می شود و پیش بینی می شود تا 12 آبان ادامه یابد.
اقتصام**1108*2025
۰ نفر