۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83081118
T T
۰ نفر
حدود 1300 انبار كالا و سردخانه در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یكهزار و 298 انبار كالا و سردخانه در سامانه جامع بارگزاری این سازمان ثبت شده است و اقلام موجود در آن به صورت مستمر رصد می شود.

جعفرصادق اسكندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 2 هزار و 600 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاكنون از این انبارها صورت گرفته و 49 مورد انبار متخلف شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینكه ارزش ریالی تخلف های كشف شده 317 میلیارد ریال است، ادامه داد: این تخلف ها با عناوین احتكار، اعلام نكردن موجودی و گران فروشی جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شده است.
وی افزود: پرونده های تخلف مربوط به كالاهای برنج، شكر، روغن موتور و لاستیك خودرو، انواع شوینده ها، روغن نباتی، تخم مرغ، ماكارونی، حبوبات و پكیج است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان كرد: میزان موجودی سردخانه ها و انبارهایی كه كالاهای اساسی و ضروری در آنها نگهداری می شود به صورت ماهانه در حال رصد و پایش است.
اسكندری ادامه داد: بازرسی های مستمر میزان ورود و خروج انبارها را به صورت دقیق رصد و كنترل می كند و از بروز تخلف جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا احتكار اقلام مورد نیاز مردم از جمله مشكلات این روزهای كشور است كه توسط عده ای سودجو انجام شده و رصد اقلام موجود در انبار، می تواند از این مشكل جلوگیری كند.
در راستای رفع التهاب و آرام سازی فضای بازار كمیته مشترك مبارزه با احتكار و قاچاق كالا و ارز با پلیس آگاهی آذربایجان غربی، بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، اداره اطلاعات سپاه، اداره كل تعزیرات حكومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تشكیل شده و بازدیدهای مشترك در حال انجام است.
9918/7129