۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 83081755
T T
۰ نفر
موكب داران عراقی:پذیرایی از زائران اربعین افتخار ماست

كربلا-ایرنا-موكب داران عراقی با تجلیل از اقدام جمهوری اسلامی ایران در تكریم از مواكب عراقی كه به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند، تصریح كردند: پذیرایی از زائران ایرانی مایه افتخار ماست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به كربلای معلی، موكب داران عراقی این مطلب را در جریان بازدید رئیس كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین به همراه فرماندار كربلا از موكب های بزرگ عراقی كه در این شهر به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند ، اعلام كردند.
حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس كمیته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعین و حسین منگوشی فرماندار كربلا با حضور در محل فعالیت 10موكب‌ عراقی در سطح این شهر، با اهدای بسته های معنوی و فرهنگی از خدمات موكب داران عراقی به زائران حسینی تقدیر كردند.
موكب بقیه الله كه در نزدیكی میدان المیزان مستقر است اولین موكبی بود كه مورد بازدید رئیس كمیته فرهنگی آموزشی اربعین و فرماندار كربلا قرار گرفت.
این موكب با راه اندازی نانوایی و آشپزخانه صبح ، ظهر و عصر اقدام به توزیع غدای گرم میان زائران این مسیر كرده و در عین حال 24 ساعته نیز چای و آب بین راهپیمایان توزیع می كند.
در موكب زادالشفاء نیز كه در خیابان المحافظه واقع است شماری از زائران قمی به كمك عراقی ها آمده و در حال تلاش برای آماده سازی غذای راهپیمایان هستند.
صاحبان این دو موكب اظهار داشتند كه هر سال در ایام اربعین ، دهها میلیون دینار برای پذیرایی از زائران صرف می كنند و بركت آن را در زندگی شان بارها مشاهده كردند.
موكب قمربنی هاشم را نیز اهالی شهر العماره راه انداخته اند.
مازن فتاح مسئول این موكب گفت: به همراه دو نفر از اهالی العماره و یك شهروند اهوازی هزینه های این موكب را تامین و تمام مواد مصرفی را از ایران خریداری و به كربلا منتقل كرده ایم.
موكب قطیع الكفین در منطقه عباسیه به همت عباس كریم و برادرانش راه اندازی شده است. او به خبرنگار ایرنا گفت : از 10روز مانده به اربعین روزانه 600 كیلو ماهی را سرخ كرده و با برنج بین زائران توزیع می كنیم و برای استراحت راهپیمایان زن و مرد هم چادر برپا كرده ایم.
دو موكب حسینیه الشیخ و عزاء اهل بیت (ع) را هم اهالی بصره و منطقه زعفرانیه بغداد اداره می كنند. مسوولان این دو موكب هم اعلام كردند : پذیرایی از زائران ایرانی مایه افتخار ماست.در این موكب ها بیش از هشتاد نفر در حال خدمت به زوار هستند.
موكب بعدی هیئت الحوراء و در منطقه عباسیه قرار دارد. این موكب علاوه بر اربعین در 28 صفر به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در كاظمین و هشتم ربیع الاول به مناسبت شهادت امام حسن عسكری (ع) در سامراء از زائران پذیرایی می كند.
مهدی عبدالساده الكنانی كه محل كار و زندگی خود را به پذیرایی و استراحت زائران اختصاص داده است در این خصوص گفت : موكب شباب خدمه الحسین (ع) را یك هفته مانده به اربعین برپا و روزانه از هزار زائر ایرانی استقبال و پذیرایی می كنیم.
موكب شباب الامام علی (ع) متعلق به اهالی نجف است كه از قبل از سقوط رژیم بعث پذیرایی از زائران اربعین را در خفا آغاز كرده و تا به امروز ادامه داده اند. سید محمد عباس شبر از مسوولان این موكب گفت: از هفتم صفر به همراه شماری از اهالی نجف به كربلا می آییم تا در خدمت به زائران حسینی سهیم شویم.
آخرین موكبی كه مورد بازدید رئیس كمیته فرهنگی آموزشی اربعین و فرماندار كربلا قرار می گیرد موكب نجف الاشرف است كه حیدر صالح عبدالحسین و برادرانش از اهالی كربلا راه انداخته اند.
او هم گفت ، موكب را در حسینیه ای كه متعلق به خودمان است، دایر می كنیم و تلاش داریم تا با تمام توان به زائران بویژه زائران ایرانی كه با پای پیاده به كربلا می آیند ، خدمت كنیم.
گفتنی است طرح تكریم از موكب داران عراقی به همت كمیته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعین از سه سال قبل به منظور تقدیر از خدمات آنان به اجرا در می آید.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی در دیدار با موكب داران عراقی اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند ، عراقی‌ها میزبان اصلی حماسه بزرگ اربعین هستند.
به گفته رئیس كمیته فرهنگی آموزشی اربعین علاوه بر شهر كربلا در شهرهای نجف اشرف و كاظمین نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعضای كمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در موكب‌های عراقی حضور یافته و از آنها تجلیل می‎كنند.
خاورم1933*9241*1436*
۰ نفر