۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83082674
T T
۰ نفر
استخر آبگرم ايوب به علت عدم رعايت بهداشت تعطيل شد

بجنورد- ايرنا- رئيس مركز بهداشت بجنورد گفت: استخر آبگرم ايوب در منطقه گيفان اين شهرستان، به دلايل بهداشتي و مشكلات سازه اي پلمب شد.

دكتر ابراهيم بازخانه اي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين اداره با توجه به مشكلات زيرساختي و روبنايي استخر آبگرم ايوب، اقدام به تعطيلي اين مجموعه كرد.
وي افزود: از ابتداي امسال بيش از پنج جلسه در خصوص مشكلات بهداشتي اين استخر در كارگروه سلامت و امنيت غذايي فرمانداري بجنورد برگزار شده است.
دكتر بازخانه اي گفت: مقرر بود مدت ها قبل، از فعاليت اين استخر جلوگيري شود ولي ادارات اوقاف و ميراث فرهنگي، كه طرح هايي را در دست اقدام داشتند، فرصتي براي تكميل آن از ما طلب كردند.
وي افزود: اين مساله در كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان مصوب شد و مقرر شد تا اول مهرماه به اين 2 نهاد براي رفع مشكلات استخر آبگرم ايوب فرصت داده شود.
دكتر بازخانه اي افزود: در اين مدت آلودگي هاي اورژانسي به سرعت رفع شد و نظارت بر مسائل بهداشتي فردي و كاركنان به دقت انجام مي شد.
وي اظهار داشت: با اين وجود بازهم نظر اداره بهداشت تامين نشد و اصرار داشتيم تا مسائل زيرساختي شامل بازسازي و اصلاح استخر، سرچشمه و سازه ها حتما انجام شود تا آب به صورت بهداشتي مورد استفاده مراجعان آن قرار گيرد.
رئيس مركز بهداشت بجنورد گفت: با توجه به اتمام فرصت داده شده، چندين تذكر در خصوص اصلاح زيرساختها به ميراث فرهنگي و اوقاف داده شد ولي ترتيب اثر داده نشد كه منجر به تعطيلي استخر شد.
وي افزود: مشكلات بهداشتي و آلودگي اين استخر از سرچشمه است و در شرايط حاضر امكان انتقال هرگونه گل و لاي، ميكروب و آلودگي از سرچشمه به استخر وجود دارد.
دكتر بازخانه اي، مشكلات رختكن، دوش ها، سرويس هاي بهداشتي و بهسازي محيط اطراف را از ديگر موارد بهداشتي عنوان كرد كه بايد در روند بهسازي استخر مورد توجه قرار گيرد.
وي اظهار داشت: اين استخر فقط زماني مي تواند براي عموم قابل استفاده باشد كه بهسازي آن به صورت كامل اجرا شود و اداره بهداشت در اين خصوص كوتاه نمي آيد.
رئيس اداره بهداشت بجنورد گفت: ما نگران سلامت مردم هستيم و تا كنون هم اجازه نداده ايم مردم از اين ناحيه آسيبي ببينند ولي انتظار ما از متصديان اين مجموعه بيش از اين است.
آبگرم ايوب پيغمبر در شمال خاوري بجنورد و در ۹۵ كيلومتري آن قرار دارد و چشمه هاي متعدد آبگرم آن كه خواص درماني دارد، علاقه مندان و گردشگران بسياري را به سوي خود جذب مي كند. در حاشيه استخر آبگرم مقبره اي وجود دارد كه اهالي آن را منسوب به ايوب پيغمبر (ع) مي دانند.
به گفته مسئولان ميراث فرهنگي، روزانه افزون بر پنج هزار نفر از مجموعه آبگرم ايوب بازديد كرده و بعضا در استخر آن شنا مي كنند.
ط/5132