۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۱۶
کد خبر: 83083181
T T
۰ نفر
معارضین محلی مهمترین مشكل پیش روی معادن كردستان است

سنندج - ایرنا - نایب رئیس خانه صنعت و معدن كردستان معارضین محلی را مهمترین مشكل پیش روی معادن استان اعلام كرد و گفت: قرار بود كمیته ای برای رفع این مشكل در استان تشكیل شود كه هنوز این اقدام انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رزگار محمدی شامگاه دوشنبه بعد از پایان سومین جلسه شورای معادن استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش معدن استان با مشكلات فراوانی مواجه شده كه یكی از مهمترین آنها مربوط به منابع طبیعی و معارضین محلی است.
نایب رئیس خانه صنعت و معدن كردستان افزود: بسیاری از معادن به دلیل این مشكلات با تعطیلی و ضرر و زیان زیادی روبه رو شدند.
محمدی با بیان اینكه خانه صنعت و معدن به عنوان نماینده بهره برداران در شورای معدن استان حق رای ندارد، اضافه كرد: فلسفه تشكیل شورای معادن حمایت و كمك به بهره برداران معادن است اما بیشتر اعضای این شورا در استان هیچ گونه تخصص و آگاهی نسبت معدن ندارند.
نایب رئیس خانه صنعت و معدن كردستان یادآور شد: 90 درصد از وقت سومین جلسه از شورا هم به توضیح قوانین به اعضا صرف شد و این به دلیل نبود شناخت آنها از معادن است.
وی افزود: وقتی اعضای این شورا از اطلاعات لازم و آگاهی در خصوص معادن برخوردار نباشند بیشترین ضربه و ضرر به بخش معدن استان وارد می شود.
محمدی تاكید كرد: در جلسه گذشته كه با حضور استاندار برگزار شد، قرار بود كمیته ای برای حل مشكلات معارضین معادن با هماهنگی دادگستری، منابع طبیعی و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تشكیل شود.
نایب رئیس خانه صنعت و معدن كردستان گفت: تاكنون این كمیته تشكیل نشده و امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم تا بخش زیادی از مشكلات معدنداران ما حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینكه استان كردستان از لحاظ معدنی جزو پنج استان برتر كشور است، افزود: این استان در زمینه پلی متال، طلا و سنگ های تزئینی دارای ذخایر فراوان و ارزشمندی است.
دستور كار سومین جلسه شورای معادن استان كردستان در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه و بندهای یك، دو، سه و چهار آن بود.
قرار بود در این جلسه در خصوص 12 واحد معدنی در استان كه درخواست تعطیلی موقت را داده بودند، تصمیم گیری شود كه به دلیل عدم آگاهی كامل اعضای حاضر در این شورا به جلسه آینده موكول شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان در این جلسه بر حضور مدیران عضو شورای معادن استان تاكید كرد و گفت: چنین جلساتی باید مدیران شخصا حضور پیدا كنند نه اینكه فردی را به عنوان نماینده خود به جلسه بفرستند.
7348/6108