۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83083492
T T
۰ نفر
مراسم اربعين حسيني در مسحدجامع كبير يزد برگزار شد

يزد - ايرنا - مراسم اربعين سالروز شهادت امام حسين (ع) و ياران وفادارش در دهم محرم سال 61هجري قمري كه در صحراي كربلا رخ داد، روز سه‌شنبه با حضور دسته‌هاي عزادار و مردم ولايتمدار در مسجد جامع كبير شهر يزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بر اساس يك سنت ديرينه، مردم مؤمن يزد همراه با هيات هاي مذهبي با حركت دسته‌هاي سوگوار از مساجد و تكايا به‌طرف اين محل حركت و به ترتيب عزاداري كردند.
در اين آيين كه با نوحه‌خواني مداحان اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) همراه است، مردم عشق و ارادت قلبي خود را به ساحت امام حسين (ع) و شهداي مظلوم دشت نينوا ابراز كردند.
مشابه اين مراسم در 10 شهرستان استان با حضور اقشار مختلف مردم در فضايي بسيار معنوي همراه با حزن و اندوه برگزار شد و عزاداران بر تداوم راه شهداي كربلا به‌خصوص سيدالشهدا (ع) تأكيد كردند.
همچنين مراسم پياده‌روي جاماندگان از اربعين حسيني امروز با حضور جمعي از عزاداران از ميدان جانباز يزد آغاز شد و سپس شركت‌كنندگان با عبور از خيابان‌ها در حسينيه محله نجف‌آباد مركز استان حضور يافتند.
در اين مراسم، جاماندگان يزدي از پياده‌روي نجف تا كربلا كه امسال توفيق زيارت حرم سالار شهيدان امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) نصيبشان نشده بود با شركت در راهپيمايي، ارادت قلبي خود را به خاندان اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.
راهپيمايان در حالي كه پرچم‌هاي يا حسين (ع)، يا ابوالفضل (ع) و يا مهدي (عج) با خود حمل مي‌كردند با فرياد لبيك يا حسين (ع) و نوحه‌خواني ياد و خاطره شهداي كربلا را گرامي داشتند.
همچنين شبيه گرداني به ياد اسراي كربلا به‌خصوص حضرت زينب كبري (س) همراه با آيين نخل برداري با حضور عزاداران حسيني در فضايي معنوي در حسينيه نجف‌آباد برگزار شد.
استان يزد با يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت يك هزار و 500 هيات مذهبي دارد.
7536/ 2047/