۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83084406
T T
۰ نفر
فرهنگسرای مقاومت در تهران برپا می شود

تهران-ایرنا- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نخستین «فرهنگسرای مقاومت» همزمان با راهپیمایی روز 13 آبان به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی در خیابان طالقانی، در نزدیكی لانه جاسوسی برپا می‌شود.

در روز تاریخی 13 آبان سه حادثه؛ تبعید امام خمینی(ره) به تركیه در سال 43 در پی اعتراض و سخنرانی ایشان علیه لایحه كاپیتولاسیون، كشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران در سال 57 به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی و حركت شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام (ره)‌ در تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.
به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی افزود: این سازمان به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی ویژه برنامه‌هایی را در قالب فرهنگسرای موقت مقاومت برگزار می‌كند.
وی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با سه رویكرد تبعید حضرت امام(ره)، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های متفاوتی را در مراكز فرهنگی هنری برگزار می‌كند اما استكبارستیزی و تاكید بر جنبه‌های مقاومت در این فرهنگسرا مورد تاكید ویژه است.
اوحدی اظهارداشت: «فرهنگسرای مقاومت» از 15 بخش تشكیل شده كه نمایشگاه «كتاب‌های مقاومت»، ویژه‌برنامه «نامه‌های مقاومت»؛ مسابقه‌نامه‌نویسی دانش‌آموزان برای دانش‌آموزان فلسطینی، بحرینی و یمنی و دبیركل سازمان ملل متحد درباره تحریم‌های ظالمانه آمریكا، نمایشگاه كاریكاتور و تصویرسازی «حقوق بشر آمریكایی»، نمایش محیطی، توزیع سربندهای «من انقلابیم»، نمایشگاه تصویرسازی «تاریخ مستطاب آمریكا»، بخش ویژه شناخت و معرفی شهدای مدافع حرم، پخش كلیپ‌های ترویج فرهنگ مقاومت در غرفه «صوت مقاومت»، معرفی كتاب‌های تقریضی رهبر معظم انقلاب برای دانش‌آموزان و بستری برای معرفی فرهنگسراها و برنامه‌هایشان برای دانش‌آموزان از جمله آنهاست.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی نخستین كانون مقاومت خبر داد و گفت: برای نخستین بار كانون مقاومت در فرهنگسرای عطارنیشابوری تشكیل می‌شود و در بستر اتفاقات روز 13 آبان به دانش‌آموزان معرفی و از میان علاقه‌مندان عضوگیری می‌كند.
وی درباره سرفصل‌های آموزشی این كانون افزود: با توجه به رویكرد معارف فلسطین و صهیونیسم‌شناسی سر فصل‌هایی با موضوع ترویج فرهنگ مقاومت، شناخت فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت جهانی اسلام در سه حوزه فلسطین، یمن و بحرین در این كانون پیگیری می‌شود.
تهرام/7245//1348
۰ نفر