۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83084482
T T
۰ نفر
اعلام برنامه نمایش فیلم‌های سینمای نئورئالیسم ایتالیا

تهران - ایرنا - برنامه زمان نمایش پنج فیلم سینمای نئورئالیسم ایتالیا در موزه سینمای ایران اعلام شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی موزه سینمای ایران، برنامه تخصصی و پژوهشی «نگاهی به سینمای نئورئالیسم ایتالیا» از پنجشنبه 10 آبان‌ماه در موزه سینمای ایران آغاز می‌شود و پنج فیلم از این مكتب سینمایی روی پرده می‌روند.
برنامه نمایش فیلم‌های سینمای نئورئالیسم ایتالیا از روز پنجشنبه 10 آبان ساعت 19 با اكران فیلم «رم شهر بی‌دفاع» آغاز می‌شود و تا 14 آبان‌ماه ادامه دارد همچنین فیلم‌های «واكسی»، «دزد دوچرخه»، «امبر تو دی» و «معجزه در میلان» نیز به ترتیب در روزهای 11 تا 14 آبان‌ماه ساعت 19 اكران می‌شوند.
نئورئالیسم سبكی سینمایی است كه پس از پایان جنگ جهانی دوم در ایتالیا پدید آمد و تا نیمه دهه پنجاه ادامه یافت اما تاثیر آن تا به امروز در سینمای جهان دیده می شود.
فیلمسازان پیشرو نئورئالیسم ایتالیا، سعی درنزدیك شدن هر چه بیشتر به واقعیت چه در روایت و چه در فرم داشتند.
رویكرد این فیلمسازان باعث شد تا در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم كه ایتالیا درگیر فقر، تورم و بیكاری گسترده بود، فیلم‌هایی با محوریت طبقات ضعیف جامعه شامل كارگران و دهقانان ساخته شود.
از برجسته‌ترین فیلمسازان نئورئالیسم ایتالیا می توان به روبرتو روسلینی، ویتوریو دسیكا و لوكینو ویسكونتی با آثاری چون رم شهر بی دفاع، سال صفر، زمین می‌لرزد و دزد دوچرخه اشاره كرد.
همزمان با نمایش پنج فیلم سینمای نئورئالیسم در موزه سینمای ایران، نمایشگاه گزیده عكس فیلم‌های این مكتب از دیگر برنامه‌های این رویداد سینمایی است كه در گالری توگراف موزه سینما برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید كنند.
سرجو توفتی رییس موزه ملی سینمای ایتالیا، روبرتا باسانو مسئول خزانه‌داری عكس موزه و فرانچسكا پاچی خبرنگار روزنامه لاستامپا در بخش امور خارجه مهمانان این رویداد فرهنگی و سینمایی هستند كه به دعوت موزه سینمای ایران برای حضور در این برنامه به ایران سفر می‌كنند.
فراهنگ**9246** 1418