۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۹:۲۸
کد خبر: 83085165
T T
۰ نفر
لوپتگي طلسم را از تيم ملي اسپانيا به كهكشان مادريد كشاند

تهران - ايرنا - به دنبال بركناري «يولن لوپتگي» سرمربي تيم رئال، تارنماي خبري گل در گزارشي به روند نزولي نامزدهاي 8 گانه توپ طلاي 2018 تيم مادريدي در زمان تصدي لوپتگي پرداخت.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، تارنماي گل در گزارش خود نوشت: به دنبال عملكرد ضعيف تيم رئال مادريد در رقابت هاي فصل جديد لاليگا كه آن ها را تا رده نهم جدول رده بندي تنزل داده است، يولن لوپتگي سرمربي اين تيم از سمتش بركنار شد.
سرمربي اسبق تيم ملي اسپانيا در مدت حضور روي نيمكت كهكشاني ها تقلاي فراواني كرد و به محض بركناري او در روز دوشنبه، باشگاه به يكباره به خود آمد و متوجه شد كه 8 نفر از بازيكنان اين تيم در فهرست نامزدهاي توپ طلاي 2018 بوده و استحقاقي بيشتر از اينها دارند.
با اين وجود، اگرچه لوپتگي تاوان تصميم هاي ضعيف خود را داد اما اين 8 ستاره كلاس جهاني به طور مداوم در 14 بازي ابتدايي فصل هيچگاه 100 درصد كمك احوال سرمربي مفلوك خود نبودند.

** تيبو كورتوآ (8 بازي)
كورتوآ به عنوان يكي از تازه وارد ها تحت هدايت لوپتگي، مجبور بود تا براي پيدا كردن فرصت جاي گرفتن در قفس توري رئالي ها و جانشيني «كيلور ناواس» كمي صبر كند؛ در واقع با وجود پذيرفتن 5 گل در ال كلاسيكوي كابوس وار يكشنبه، گلر پيشين آبي هاي لندن را به سختي مي توان براي نتايج ضعيف و يا افول و بركناري سرمربي تيم سرزنش كرد.

** رافائل واران (12 بازي، بدون گل زده)
زوج واران و «سرخيو راموس» مي توانست در بين بهترين زوج هاي دفاعي اروپا قرار گيرد اما عملكرد آن ها در فصل 2018 – 2019 نااميد كننده بود؛ واران در بازي هفته گذشته مادريدي ها در ليگ قهرمانان اروپا از تركيب كنار گذاشته شد و پس از ارائه زنجيره اي از اشتباهات و نمايش هاي ضعيف و پشت سر گذاشتن يك نيمه تحقير كننده مقابل بارسلونا، تعويض شد.

** سرخيو راموس (13 حضور، 3 گل)
راموس را مي توان به اتخاذ تصميمات عجولانه و برخاسته از خشم در دوران حضور «زين الدين زيدان» متهم كرد اما عملكرد ضعيف او به ويژه در كارهاي دفاعي در دوران لوپتگي به اوج خود رسيد؛ كاپيتان مادريدي ها به هنگام فروپاشي اين تيم در نيوكمپ كاملا گيج بود و ميزبان فرصت طلب بازي هم از ضعف يكي از بزرگ هاي ميدان، نهايت استفاده را برد.

** مارسلو (10 بازي، 3 گل)
مدافع برزيلي رئال شايد بيشتر از همه براي نجات لوپتگي تلاش كرده باشد، در واقع دوران تصدي لوپتگي با گل هاي مدافع چپش در 3 بازي پياپي پايان يافت اما عملكرد او در آن سوي ميدان درست مثل راموس، بسيار ضعيف تر از حد انتظار بود.

** لوكا مودريچ (14 بازي، بدون گل)
هافبك كروات رئال تمام 14 بازي تحت هدايت لوپتگي را براي تيمش به ميدان رفت اما ظاهرا مستي ناشي از افتخارآفريني در جام جهاني و شايعات زياد در خصوص پيوستن به اينترميلان، حواس هافبك مينياتوري رئال را كاملا پرت كرد.
مودريچ كه يكي از گزينه هاي محتمل كسب توپ طلاي 2018 محسوب مي شود، در اكثر موارد در سطحي به مراتب پايين تر از انتظارات ظاهر شد.

** ايسكو (10 بازي، 2 گل)
اگرچه ايسكو از تيم ملي اسپانيا با لوپتگي آشنايي داشت اما تنها در 8 بازي از ابتدا شانس حضور در بازي ها را داشت و شايد تنها موهبت حضور لوپتگي روي نيمكت رئال، فرصت هاي طلايي «ماركو آسنسيو» براي دست و پا كردن جايي در جمع كهكشاني ها بود.
ايسكو كه در زمان حضور زيدان يكي از مهره هاي كليدي خط هافبك سفيدپوشان محسوب مي شد اما نوسان شديد او را به يكي از ضعيف ترين بازيكنان تحت هدايت لوپتگي مغضوب تبديل كرد.

** گرت بيل (12 بازي، 4 گل)
بيل كه با عملكردي درخشان در فينال ليگ قهرمانان اروپا فصل گذشته، قبراق از راه رسيده و در غياب «كريستيانو رونالدو» حالا به مرد اصلي پيشاني حمله رئالي ها تبديل شده بود؛ مي توانست پديده رئالِ بدونِ رونالدو لقب بگيرد.
او با توصيه هاي لوپتگي فصل را قدرتمند آغاز كرد اما طولي نكشيد كه همه چيز محو شد و ال كلاسيكوي غروب يكشنبه به بعدازظهر غم انگيز او بدل شد.

** كريم بنزما (14 بازي، 6 گل)
انتظار مي رفت، كوچ زيدان به عنوان يكي از هواداران پر و پا قرص بنزما، مرد فرانسوي را در خطر نيمكت نشيني قرار دهد؛ اما رفتن رونالدو به تورين و فقدان يك گزينه تراز اول در جمع كهكشاني ها، او را در سانتياگو برنابئو نگه داشت؛ با اين وجود، دوران مخوف قحطي گل، موقعيت لوپتگي را غير قابل توجيه كرد.
ورزشي**3991**1597
۰ نفر