۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83085740
T T
۰ نفر

پارلمان ارمنستان طبق قانون منحل شد

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83085740
پارلمان ارمنستان طبق قانون منحل شد

مسكو - ایرنا - پارلمان ارمنستان روز پنجشنبه برای دومین بار در یك هفته اخیر به «نیكول پاشینیان» كفیل مقام نخست وزیری این كشور برای كسب این جایگاه رای اعتماد نداد تا براساس قانون این كشور اعتبار خود را از دست داده باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبكه تلویزیونی راشاتودی، «آرا بابلویان» رئیس پارلمان ارمنستان درباره نتایج رای گیری امروز گفت: 13 نفر از نمایندگان رای ممتنع داده و هیچ یك از نمایندگان رای مخالف یا موافق به پاشینیان ندادند.
گفتنی است، پارلمان ارمنستان سوم آبان نیز در نشست ویژه خود نامزدی «نیكول پاشینیان» كفیل مقام نخست وزیری برای انتخاب به این مقام را رد كرد.
فراكسیون های حزب حاكم جمهوریخواه ارمنستان، ساروكیان و داشناكسوتیون در رای گیری اخیر پارلمان شركت نكردند ضمن اینكه فراكسیون یلك هم كه پاشینیان را معرفی كرده بود از شركت در رای گیری خودداری كرد تا زمینه برای انحلال پارلمان فراهم شود.
نیكول پاشینیان دو هفته پیش از مقام خود استعفا كرد تا از این طریق زمینه طرح انحلال پارلمان ارمنستان را استارت بزند و پس از انحلال پارلمان بتواند انتخابات جدید برگزار و نمایندگان جدیدی وارد مجلس شوند.
پاشینیان پیشتر گفته بود كه تركیب فعلی پارلمان ارمنستان بازتاب حقیقت سیاسی این كشور نیست و وابستگان حزب سرژ سركیسیان نخست وزیر سابق همچنان بیشتر كرسی ها را در اختیار دارند.
براساس قانون اساسی ارمنستان، پارلمان این كشور در شرایطی كه پس از استعفای نخست وزیر نتواند در دو دور، نخست وزیر جدید انتخاب كند، منحل می شود.
پارلمان ارمنستان چند ماه پیش برای جلوگیری از نخست وزیری پاشینیان تلاش فراوانی كرد اما بار دوم برای جلوگیری از انحلال مجبور شد به او رای اعتماد بدهد.
پاشینیان كه با شعار مبارزه با فساد و حمایت مردم معترض در خیابان های این كشور به قدرت رسیده است، پس از نخست وزیری شمار زیادی از اعضای كابینه دولت، استانداران و مقام های ارشد دولتی را با هدف مبارزه با فساد مالی در سطوح مختلف حكومتی بركنار یا به دادگاه معرفی كرده است.
اروپام*391*1346*