۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 83086032
T T
۰ نفر

جشنواره حلوا و نان سنتي در آستارا برگزار شد

۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 83086032
جشنواره حلوا و نان سنتي در آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - جشنواره حلوا و نان سنتي با هدف معرفي خوراك هاي محلي و ترويج تغذيه سالم در شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا عصر پنجشنبه در اين آئين در مركز اقامتي موسوم به تبريز، در آستارا گفت: در اين جشنواره 24 نفر از شهرستان هاي آستارا، تبريز، اردبيل و كشور جمهوري آذربايجان در پخت و ارائه نان و حلواي سنتي شركت كردند.
داريوش ملك زاده افزود: امسال اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا هر ماه يك جشنواره نظير آش سنتي، گياهان دارويي و نوروز خواني برگزار كرده و جشنواره هاي عسل، دوشاب و بلال نيز در دستور كار است.
وي بيان كرد: غذاها و خوراكي هاي هر منطقه، معرف فرهنگ و رسوم مردم و عامل جذب گردشگر براي آن است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار آستارا هم در اين آئين گفت: غذاهاي محلي و شيريني هاي سنتي، فرصت رونق اقتصادي و اشتغال در شهرهاي گردشگري است و باعث آشتي مردم با سبك زندگي اصيل ايراني مي شود.
سامان ساسانيان افزود: با پيشرفت زندگي ماشيني، آئين هاي سنتي رنگ و غبار فراموشي به خود گرفته و برگزاري چنين برنامه هايي براي احياي سنت ها ضروري است.
وي ادامه داد: تقويت انسجام و نشاط اجتماعي از سياست هاي دولت تدبير و اميد است و به لحاظ موقعيت گردشگري آستارا، بايد برنامه هاي متناسب با ذائقه گردشگران در اين شهرستان برگزار شود.
در ادامه اين جشنواره از پنج بانوي هنرمند آستارا به دليل پخت خوب و باكيفيت نان و حلواي سنتي تجليل به عمل آمد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و مركز آن با ميزباني چند ميليون مسافر در سال، جزو 20 شهر گردشگرپذير كشور است.
7105 / 7124/2007